Jak pojišťovny fungují? 3 Důležité aspekty provozu!

Zajímá vás, jak fungují pojišťovny? Pojišťovací společnosti jsou obecně organizovány do širokých oddělení, včetně upisování, marketingu, práva, financí a reklamací. Upisování a marketing jsou známy jako oddělení „ano“, zatímco finance a nároky jsou oddělení „ne“.

Aby se vyrovnaly protichůdné zájmy mezi těmito dvěma, mají pojišťovny právní oddělení. Upisovatelé jsou ti, kteří formulují pojistné produkty, které mají být prodány zákazníkům za danou cenu, za kterou mohou dosáhnout zisku.

Přestože již existují standardní zásady, mnoho oddělení pro upisování vytváří svá doporučení a formuláře, aby marketingové oddělení dokázalo přesvědčit stávající i potenciální zákazníky.

Zatímco oddělení marketingu a upisování touží po tom, aby se přihlásilo mnoho pojištěných, aby společnost mohla vybírat vyšší a vyšší pojistné, pojistné oddělení naopak spravuje nároky v případech, kdy se pojištěný snaží získat zpět svá krytá aktiva.

Jak pojišťovny fungují?

Jak pojišťovny fungují? Oddělení upisování tvrdí, že zaplacení nároku nemůže ovlivnit rozhodnutí, ale není tomu tak vždy. Pokud například dobrý zákazník požádal o ubytování pro reklamaci, do reklamačního oddělení někdy zasahují marketingová a upisovací oddělení.

Totéž platí, pokud je broker, který přivedl do podnikání mnoho klientů, ten, kdo podal žádost. Oddělení pro upisování a marketing jsou hodnocena na základě jejich poměrů retence a prémiových sbírek. Oddělení je například mohou posuzovat na základě procent pojištěných subjektů, které obnovily své pojistky.

Na druhé straně je oddělení reklamací posuzováno na základě řešení reklamací. Čím menší jsou tedy náklady, které společnost vynaloží, tím lepší bude výkon oddělení pohledávek. Jako taková tato oddělení mezi sebou obvykle zažívají napětí. Výše uvedená finanční opatření jsou ta, která řídí zisk a řízení společnosti.

Z toho také vychází bonus vyplácený každému oddělení.

Jednotlivci a společnosti mohou plánovat převzetím rizik, která mohou nastat v případě selhání obchodní strategie, špatného rozhodnutí vedení nebo neplacení zákazníků.

Nemohou však plánovat náklady vzniklé v důsledku požáru, nehod nebo přírodních katastrof, které vyústily v odpovědnost. Z tohoto důvodu si sjednávají pojištění. Pojišťovny posuzují riziko a budou účtovat pojistné za různé druhy pojistného krytí.

Pokud dojde k události, na kterou se vztahuje pojistná smlouva, a dojde ke škodě, vyplatí poskytovatel pojištění pojištěnému až do sjednané částky při zakoupení pojistky. Přestože za to platí pojišťovna, přesto dosahují zisku.

Jak fungují pojišťovny

V této části budeme hovořit o tom, jak pojišťovny fungují podrobně, když se podíváme na různé aspekty související s jejich operacemi k dosažení zisku.

#1. Hodnocení rizik

Subjekty, které kupují pojistku, v zásadě přenášejí riziko na poskytovatele pojištění. Na oplátku budou muset platit za pojistné. Před získáním pojistné smlouvy pojistitel definuje riziko, které se na konkrétní pojistku chystá nejdříve sjednat.

Budou si klást několik otázek, které jsou určeny k hodnocení rizika. Prémie, které vám budou účtovány, budou záviset na tom, jak na tyto otázky odpovíte.

Pokud například nejste poblíž požárního hydrantu, bude vám přiděleno vyšší požární pojištění. V případě, že jste na otázky se vší upřímností neodpověděli, může se pojistitel rozhodnout odmítnout platbu za jakékoli škody, které nastanou.

#2. Sdílené riziko

Pojistné, které platíte, je obecně nižší než možné škody, které bude muset pojišťovna zaplatit, ale stále vytvářejí zisk, protože za pojistné platí mnoho zákazníků.

Pojišťovny v zásadě fungují na principu toho, čemu říkáme sdílené riziko. Všichni klienti platí malé částky jako způsob sdílení rizika. Kromě toho se událost, jako je například požár, koná jen zřídka.

Pojišťovny vypočítávají pojistné tak, aby jejich součet byl schopen pokrýt nároky na náhradu škod, které zákazníci způsobili, a přitom si část ponechat pro zisk a administrativní náklady. Zde je koncept sdíleného rizika dále pochopitelný.

#3. Zajištění

Pojišťovny se domnívají, že pokud je do stejné oblasti umístěno více pojistných smluv, mnoho zákazníků bude žádat v případě přírodní katastrofy. Pokud k tomu dojde, nemusí mít shromážděné dostatečné množství pojistného na pokrytí mnoha pojistných událostí.

Aby se tomu vyhnuly, přenášejí pojišťovny některá rizika na velké finanční firmy nabízející zajištění. To znamená, že se chrání nebo kryjí. Tyto větší firmy přebírají některá rizika od pojistitele, který tyto zásady drží. Pojišťovna jim za tuto službu platí.

Je to Wrap!

Protože jste dočetli až do konce tohoto příspěvku, víte, jak pojišťovny fungují. Je dobré mít informace o tom, jak tyto společnosti fungují, aby vydělaly a zaplatily za pohledávky. Zde je článek, který hovoří o skutečné výši životního pojištění, pokud si chcete přečíst více.