Jak dlouho se zpracovává pojistná událost? 5 jednoduchých kroků!

Přemýšleli jste někdy o tom, jak dlouho vyřizujete pojistnou událost? Už se divit nebudete, protože nejen to, ale také samotný proces vysvětlíme v pěti jednoduchých krocích. Rozdělili jsme to na jednoduchá vysvětlení pro ty, kteří chtějí jednoduché odpovědi.

Známe stres z čekání, až přijde pomoc. Pojišťovny slouží jako náš klid v době finanční nouze. Peníze ale nerostou jen na stromech nebo z deště z nebe. Je dobré vědět, jak dlouho bude čekat na vyřízení pojistné události.

Moji přátelé, než se do tohoto tématu ponoříme hlouběji, dejte nám nejprve vědět, co je pojistné plnění. Jedná se o formální požadavek pojistníka na pojišťovnu na náhradu škody, kterou již jejich pojištění pokrylo. Jakmile pojišťovna schválí pojistnou událost, vystaví platbu pojistiteli nebo jakékoli jiné schválené straně jménem pojištěného. U dalších osob zapojených do incidentu může nárokovat platbu pojistného pouze pojištěný. Pokračujte ve čtení tohoto článku!

Jaké jsou různé typy pojistných událostí?

Samozřejmě, stejně jako existují různé způsoby platby, existovaly by různé druhy reklamací. Proto je užitečné vědět to ještě před podáním žádosti o pojištění. Pojďme si tedy promluvit o různých typech pojistných událostí.

Zadejte #1. Vypořádání pojistné události náhradního plnění

Než se dostaneme do podrobností, promluvme si o tom, co náhrada znamená pro přesnější porozumění. Náhrada je akt vrácení někoho, kdo ztratil nebo utratil spoustu peněz. V tomto případě by to byla ztráta peněz. Náhrada by se však mohla týkat také částky potřebné k pokrytí ztracených nebo utracených peněz.

Platební proces v tomto typu vypořádání se provádí v pozdější fázi. Co se stane je, že pojišťovna bude muset mezitím zaplatit částku peněz. Později dostanou náhradu od své pojišťovny později.

Zadejte #2. Bezhotovostní likvidace pojistné události

Tento typ pojistné události mluví sám za sebe. Ale jak to funguje? Funguje to pouze tehdy, když například pojistitel bude potřebovat nárok na zdravotní pojištění. Většinu pojistné události bude již nutné vyřídit mezi nemocnicí a zdravotní pojišťovnou. Nebudete muset platit účty, jako byste museli s nároky na pojištění náhrady.

Bezhotovostní pojištění je ideální pro ty, kteří obvykle nemají k dispozici žádné hotovostní peníze pro případ nouze. To poskytuje jistotu pro každou náhlou zdravotní situaci, která může být pokryta příslušnou pojišťovnou.

Pokud jde o pojištění nemocnic, bude mnohem snazší ověřit ujednání o likvidaci škod, pokud jsou tyto nemocnice takzvanými síťovými nemocnicemi, protože již mají stanovený proces.

Jak dlouho mám čekat?

Jak dlouho tedy vyřizovat pojistnou událost? Záleží na druhu pojištění, ztrátě a na tom, co se dokonce stalo. Může také záviset na zemi nebo státě, ve kterém žijete. Například nárok na pojištění automobilu může trvat až 2–3 roky. Na druhou stranu průměrná doba pro přijetí kompenzace nebo náhrady za vyřízení žádosti o úraz je přijata do 14–28 dnů od data vypořádání.

O délce trvání pojistných událostí je vhodné se informovat u své pojišťovny. Pojistnou událost nezpracovává pouze jedna osoba, ale celý tým. Provedeme vás kroky procesu vyřízení pojistné události.

Krok č. 1. Spojte se se svým makléřem

Pokud jde o vaše zásady, měli byste vždy nejprve kontaktovat svého makléře. Měli by být schopni posoudit situaci a pomoci vám, jak v ní postupovat. Musíte jim poskytnout podrobné vysvětlení, v případě potřeby zahrnout fotografie a videa.

Krok č. 2. Vyšetřování nároku

Po nahlášení reklamace zašleme seřizovateli, aby prošetřil ztrátu a škody, na které se vztahují vaše zásady. Seřizovač může vyslýchat svědky a další strany. Budou potřebovat informace od všech odpovědných stran. Na vašem místě bych věděl, co očekávat, když očekáváte vyšetřování reklamace.

Krok č. 3. Kontrola zásad

Po prozkoumání seřizovatel zkontroluje vaše zásady. Jedná se o přísně podrobný krok, který určuje, co není pokryto. Seřizovač vás pak bude informovat o všech, které se na vaši situaci nemusí vztahovat. Abyste lépe porozuměli, přečtěte si, jak zkontrolovat pojistnou smlouvu. Můžete si také přečíst, co znamená nevyřízené na pojistné události.

Krok č. 4. Vyhodnocení poškození

Na vyhodnocení způsobených škod se bude podílet mnoho profesionálů. Tito odborníci budou inženýři, dodavatelé, právníci nebo odhadci, kteří mohou být odborníky v této oblasti. Váš seřizovatel vám poté navrhne seznam prodejců pro opravy. Nebudete však povinni je najmout.

Krok č. 5. Způsob platby

Po provedení oprav vás bude kontaktovat váš seřizovač a vyřídí vaše nároky a platby. Jak bylo uvedeno výše, doba příjezdu platby závisí na reklamaci. Pokud jste si z uvedených příkladů všimli, závažnost nároku ovlivňuje dobu platby.

Závěr

Neexistuje jednoznačná odpověď na to, jak dlouho vyřídit pojistnou událost. Budete to muset vyřešit se svou pojišťovnou, makléřem a seřizovačem. Proveďte svůj průzkum před rozhodnutím o pojištění i před podáním žádosti. Další články o pojištění najdete v článku o životním pojištění MEC. Děkuji za přečtení!