Jak funguje spodní ohřívač hadice chladiče? 2 nejlepší důvody!

Zajímá vás, jak funguje spodní ohřívač hadice chladiče? Přestaň se divit; jste na správném místě. Teplá voda proudí z ohřívače do motoru přes horní stranu šikmé spodní hadice, zatímco studená voda se vrací do ohřívače přes spodní stranu hadice.

Jako by dvě auta projížděla dvouproudým tunelem. Spodní ohřívače hadic fungují stejně jako hadice, do které jsou vloženy, pod úhlem minimálně 45° směrem k motoru.

Pokud jej umístíte do polohy, kde se opírá o radiátor, veškeré teplo bude směrováno do radiátoru. Porušení termostatu umožní pouze únik tepla z motoru směrem k chladiči. Přátelé, toto je jen malá ukázka, kterou byste měli číst, abyste objevili více.

Co dělá spodní hadice chladiče?

Kritickým účelem chladiče je přenášet teplo z motoru do vnější atmosféry. Kdykoli je motor v chodu, chladicí kapalina cirkuluje přes chladič. Horní hadice umožňuje ohřáté chladicí kapalině z motoru dosáhnout chladiče. Úkolem spodní hadice je vrátit vychlazenou nemrznoucí kapalinu do motoru. Chladič je připevněn k jedné straně spodní hadice. Opačný konec kabelu je připojen k vodnímu čerpadlu. Hadice může být obvykle připojena k čerpadlu nebo k trubce chladicí kapaliny na motoru, která dopravuje chladicí kapalinu do sání vodního čerpadla. To vám pomůže naučit se, jak funguje spodní ohřívač hadice chladiče.

Spodní hadice vs. Horní hadice

Hadice chladiče se zdá být základní součástí chladicího systému, protože řídí průchod chladicí kapaliny z vodního čerpadla do ohřívače. Hadice chladiče se zdá být pryžovou technologií, která zachycuje teplo z chladicí kapaliny, než ji vrátí do motoru, aby dokončil cyklus. Hadice chladiče jsou rozděleny do dvou kategorií: horní a spodní. Tyto součásti nejsou vyměnitelné a jsou k dispozici v různých délkách a tvarech. Horní hadice chladiče je následující:

Tlaková hadice se používá k propojení motoru s chladičem. Ve kterém ohřátá chladicí kapalina nejprve ze stroje vstupuje do chladiče. Jeho spodní hadice chladiče je následující: V podstatě je to podtlaková hadice jen na vnitřní straně hadice. Je tam omotaná drátěná pružina, aby se nezlomila. Byl připevněn k čerpadlu motoru a spodní části chladiče.

Dolní hadice má být větší než horní hadice Proč?

Nemrznoucí směs je přiváděna na vstup vodního čerpadla spodní hadicí. Toto čerpadlo poskytuje odstředivé čerpadlo. Tento druh čerpadla vytváří pozitivní tlak na sání, aby fungoval správně. Kvůli omezení kapaliny, ke kterému může dojít u hadic o průměru nižším při průtoku, může být tlak drasticky snížen. V důsledku toho výrobci automobilů poskytují obří hadici pro snížení tlakových ztrát při průtoku. Tím je zajištěno, že čerpadlo bude správně fungovat.

Proč je moje spodní hadice chladiče studená?

Nemrznoucí kapalina by byla úplná nebo by částečně zamezila průchodu chladičem za všech okolností, kdy je vidět chladná spodní hadice. Každý z níže uvedených problémů chladicího systému může vést ke stlačitelnému proudění:

#1. Rozbitý termostat

Jedná se o nejčastější problém týkající se studeného spodního vedení chladicí kapaliny. Ventilový termostat detekuje a řídí přívod chladicí kapaliny, takže motor běží při správné teplotě a nepřehřívá se. Když se automobil přehřívá a zároveň nezahřívá spodní vedení chladicí kapaliny, pak je zcela jistě problém s termostatem, který vyžaduje výměnu. Termostat musí být uzavřen vždy, když je motor studený a nepracuje. Termostat reguluje průtok vody a zabraňuje horkým oblastem ve stroji. Po dosažení správné teploty by se chladicí voda přiváděla do chladiče pro rozptýlení energie. Může být také dobrý nápad přečíst si o důležitosti automobilového termostatu.

#2. Hladina chladicí kapaliny je nízká

Snížený průtok chladicí kapaliny může způsobit řadu problémů v chladicím systému. Nízká zásoba chladicí kapaliny může způsobit zachycení vzduchu v chladicím systému, což může způsobit zdržení vodního čerpadla v jednom. Hladinu chladicí kapaliny lze snadno ověřit; jednoduše zvedněte kapotu & hledejte nádrž chladicí kapaliny v příručce k automobilu. Nezapomeňte, že jej neodstraňujte, když je motor teplý, protože se spálí a pokud to uděláte, rozstříkne se všude.

Ve vzácných případech může dojít k zablokování chladicího systému. To však není přiměřeně rozšířené, protože potrubí primárního chladiva jsou velké. Pokud však váš automobil dříve jezdil bez chladicí kapaliny a pouze s vodou, mohlo dojít k velké korozi v motoru. To spolu s vadným těsněním hlavy může mít za následek velké množství nečistot v chladicím systému. Pokud jste vyčerpali všechny ostatní možnosti, zkuste propláchnout chladicí systém.

It’s A Wrap!

Jsme potěšeni, že jste se dozvěděli, jak funguje spodní ohřívač hadice chladiče. Výše uvedené se týká základů fungování spodní hadice, jejího účelu a důvodů, proč spodní hadice zůstává studená. Možná si také budete chtít přečíst o tom, co je regulační ventil topení a jak zrychlit ohřev auta. Děkuji vám, přátelé, že jste tento článek dočetli až do konce.