Co je to hadice topení? Podrobný průvodce, který si musíte přečíst!

Zajímá vás, co je to topná hadice? Žádný další zázrak, jste na správném místě. Systém chlazení motoru závisí na potrubí topení. Úkolem této hadice je dopravit chladicí kapalinu nejprve z motoru automobilu do topného jádra v palubní desce vozidla.

Toto jsou předlisované díly vhodné pro chladiče každého vozidla a jsou potaženy pryží s tepelnou a chladicí chemickou inertností.

Kvůli zjevnému obrovskému teplu a dlouhé životnosti může být hadice topení, stejně jako jiné pryžové předměty, věkem křehká. To by mohlo vést k prasknutí trubky topení, úniku chladicí kapaliny motoru nebo přehřátí motoru. Aby se tomu zabránilo, musí řidiči nechat hadici topení každý rok zkontrolovat, zda nevykazuje praskliny, bobtnání oblasti nebo praskliny, které by mohly způsobit selhání vedení. V případě potřeby je nutné hadici předělat. Pokračujte ve čtení a dozvíte se více.

Známky špatné hadice topení

Existuje několik indikátorů, že je lepší upgradovat topnou hadici. Za prvé, když uvidíte prasklou nebo zaprášenou hadici, je to jasný signál, že je lepší ji upgradovat. I když je topná hadice vyrobena tak, aby vydržela, stárnutí a prvky si nakonec vyberou svou daň. Únik chladicí kapaliny je významným červeným signálem, zvláště když chladicí kapalina stříká přes motor a kapotu.

Ačkoli se nejedná o zvláštní příznak problému s topnou hadicí, stojí za to to prozkoumat. Pokud se tyto problémy neřeší, mohou rychle eskalovat. Zlomená hadice topení může způsobit únik chladicí kapaliny. Motor se může přehřát, což může vést k nedostatku chladicí kapaliny.

Jak vyměnit hadici topení

Při výměně hadice ohřívače nejprve uvolněte přebytečné napětí uvolněním vypouštěcího ventilu přímo na víku chladiče a poté sejměte uzávěr. Po uvolnění hadicové spony je nutné odpojit hadici topení a připojit ji k výstupu vodního čerpadla. Když najdete chladicí kapalinu v hadici topení, vyprázdněte ji do kbelíku a co nejdříve ji zlikvidujte. Poté uvolněte hadicové spony, které spojují vedení ohřívače s přípojkami jádra ohřívače. Protože je jádro ohřívače tak choulostivé, tlačení, tahání nebo otáčení jej může zničit, což vede ke ztrátě chladicí kapaliny a nutnosti nákladné výměny.

Tato hadice musí být odříznuta od sací trubky vzduchu jádra ohřívače pomocí čepele nebo ostré čepele a poté bezpečně oddělena. Namontujte náhradní hadici po nanesení vhodného těsnění a namazání na vstupní a výstupní ventily na čerpadle a topném jádru. Jeho kohoutek chladiče musí být uzavřen a potrubí chladicí kapaliny musí být doplněno správnou chladicí kapalinou. Před kontrolou těsnosti musí vůz několik minut běžet, aby se motor zahřál.

Jak funguje hadice ohřívače?

Takže, co je to topná hadice? Hadice topení se skládají z pryžových trubek, které dopravují chladicí kapalinu motoru z a do jádra topení, kompaktního chladiče, který ohřívá interiér. Protože je střed umístěn uvnitř konzoly vozidla, obvykle se dostanou k motoru až k firewallu. Hadice ohřívače jsou velmi levné, ale musí být udržovány ve výborném provozním stavu, aby se zabránilo úniku nebo prasknutí, které by mohlo ovlivnit chlazení motoru.

Vozidla se zahřívají, zejména na výjimečnějších místech, vyžadující funkční systém vytápění. Topná trubka je základní součástí tohoto systému. Neuvědomili byste si, že chladicí systém auta zásobuje také topný systém. Motory se přehřívají, což může způsobit jejich vzplanutí, pokud není odstraněn.

To je místo, kde chladicí kapalina kopne; má vlastnosti pohlcující teplo. Shromažďuje teplo a předává ho mimo auto, když přes něj filtruje, ale ne všechno. Část přebytečného tepla je směrována do topného jádra automobilu, které by bylo schopno udržet vozidlo v teple.

Bezpečnostní opatření pro hadici ohřívače

Chybné kroky řemenů a hadic mohou zastavit postup. Nadměrné teplo nebo omezení přenosu energie nebo nabíjecí stanice jsou očekávanými důsledky těchto problémů. Jeho chladicí systém se zhroutí & způsobuje přehřívání, když z hadice začne unikat chladicí kapalina nebo se odpojí řemen pohánějící vodní čerpadlo. Přehřátí motoru může způsobit vážné poškození a nákladné opravy.

Kdykoli je motor studený, pevně stlačujte prsty u každé spony hadice. Je třeba zaznamenat jakékoli smačavé nebo skřípavé skvrny, stejně jako jakékoli praskavé zvuky. Trubky ve výborném stavu budou tuhé, poddajné a tiché. Po ochlazení motoru zkontrolujte hladiny chladicí kapaliny, abyste ověřili, že má optimální nízkou teplotu. Pokud je v nádržce tekutina, doplňte ji a za den nebo dva otestujte. Pokud hladina kapaliny opět klesne, s největší pravděpodobností došlo k úniku a měl by být vyšetřen odborníkem. Zkontrolujte hadice, zda nevykazují praskliny, rýhy, výčnělky nebo zborcené oblasti, stejně jako znečištění olejem nebo chladicí kapalinou a korozi v okolí spojovacích bodů. Chladicí kapalina by měla být propláchnuta po 25 000 km.

Zjistěte více o bezpečnosti ohřívače vody.

It’s A Wrap!

Jsme potěšeni, že jste se dozvěděli, co je hadice topení primární součástí systému topení a chlazení každého auta. Údržba hadice topení musí být nejvyšší odpovědností každého majitele vozu; tím také zabráníte poškození topných systémů vašeho auta. Děkujeme, přátelé, že jste s námi.

Můžete si také přečíst o tom, jak zahřát topení v autě a jak opravit topení v autě.