Proč mi nefunguje topení v autě? 7 překvapivých důvodů!

Máte obavy a ptáte se: proč mi nefunguje topení v autě, když v mrazivém počasí nemůžete porazit chlad? Slyšíme tě! Zde získáte identifikaci a řešení problému.

Oprava topení v autě se stává zranitelnou kvůli chladu a protože do auta nemůžete umístit přenosné topení kvůli zahřátí.

Ano! Myslíme to, co říkáme. Vozidlo byste měli vytápět pouze vestavěným topením. V opačném případě se vystavujete značnému riziku požáru. Nezapomeňte si přečíst každý možný znak, abyste si objasnili hlavní problém s topením v autě.

Proč vaše auto topení nefunguje?

Proč mi nefunguje topení v autě? Pojďme to společně prozkoumat.

#1. Ohřívací jádro má potíže

Topné jádro je nezbytnou součástí topného systému. Pokud se však dostane do problémů, dostanete se do problémů i vy. Takže to určitě opravte, jakmile zjistíte hlavní problém. Topné jádro je podobné automobilovému chladiči, protože oba plní funkci výměny tepla. Topné jádro je umístěno na zadní straně přístrojové desky a je spojeno dvěma mosaznými nebo hliníkovými trubkami, které poskytují kanál pro pohyb chladicí kapaliny.

Příznaky, které vás varují před nefunkčním jádrem topení, jsou:

#1. Čelní sklo auta se zamlží,

#2. Směs sladkých a hořkých pachů v autě způsobuje nevolnost,

#3. Motor auta se přehřívá a nakonec, když vaše auto požírá chladicí kapalinu rychlým tempem.

Kromě toho jádro topení také odmítá pomáhat topení foukat horký vzduch do auta, pokud ucpání trubek jádra topení omezuje průtok chladicí kapaliny nebo dmychadlo ztratilo spojení s chladicí kapalinou. A konečně, jádro ohřívače se musí vypořádat s výrazným ucpáním, pokud chladič rezaví nebo umožňuje, aby jím prošly nečistoty a zachytily se v jádru ohřívače.

#2. Nízká hladina chladicí kapaliny

Kdy jsi naposledy plnil chladící kapalinu do chladiče? Nemohu si vzpomenout? Nízká hladina chladicí kapaliny může být viníkem, který brání vašemu topení ve vhánění ohřátého vzduchu do prostoru pro cestující. Takže teď musíte otevřít víčko chladiče svého chladícího auta a naplnit nádrž po celou úroveň.

#3. Problémy s ventilátorem a motorem

Dmychadlo nebo ventilátor posílá horký vzduch do prostoru vozu a je zodpovědný za zvýšení teploty vozu. Pokud dojde ke zkratu ventilátoru, nemůžete upravit rychlost ventilátoru a získat horký vzduch. Motor ventilátoru nedostává energii ze sítě a ventilátor odolává provozu. Motor dmychadla vašeho auta může být ucpaný nějakými úlomky nebo spálený, pokud se nemůžete zahřát, i když se výkon dostává do motoru.

Nyní musíte chtít vědět, jak můžeme získat přístup k ventilátoru, abychom jej mohli opravit nebo vyměnit. Nejprve musíte vzít svou sadu nástrojů a jít do garáže. Poté přistupte ke skříni ohřívače a otevřete ji. Zvedněte také část palubní desky a motor ventilátoru se vám otevře. Nyní na něm můžete cvičit své mechanické dovednosti. Kromě toho zůstane vaše auto studené, pokud se odpor motoru ventilátoru z nějakého důvodu rozbije.

#4. Úniky vody

Únik vody je viníkem, který může zastavit správné fungování topení auta. Problém musíte okamžitě vyřešit. Co však opravit? Jděte nejprve zkontrolovat radiátor svého pláče. Nezapomeňte také zkontrolovat hadice a vodní čerpadlo. Poté postiženou část opravte a užijte si příjemnou a pohodlnou jízdu autem.

#5. Špatně fungující ovládací prvky

Někdy je příčina nefunkčního topení auta stejně jednoduchá jako rozbité nebo zaseknuté ovladače. A jak může člověk získat teplo z topení, když ho nemůže zapnout? Tak jdi a oprav je.

#6. Selhal termostat

Zůstává ukazatel termostatu vašeho topení na C i po nastartování motoru? Pokud je vaše odpověď ano, termostat vašeho auta se rozloučil a je třeba nainstalovat nový. Termostat signalizuje topný systém vždy, když zapnete topení auta. Zaseknutý nebo rozbitý termostat nedokáže udržet teplotu. Proto jej musíme vyměnit za nový.

Vezměte sadu klíčů a velký kbelík. Objednejte nový termostat a chladicí kapalinu. Zaparkujte auto ve své garáži a zvedněte jej pro pohodlné ovládání. Poté, co se ujistíte, že motor auta je vynikající, otevřete kapotu auta. Otevřete základnu chladiče a pokuste se najít termostat mezi centrální hadicí a chladičem. Sundejte uzávěr chladiče; po odstranění hadice zlikvidujte chladicí kapalinu v kbelíku. Opravte nový termostat. Doplňte chladicí kapalinu a vydejte se na zkušební jízdu.

#7. Problémy s radiátory a elektroinstalací

Netěsný chladič nemůže bezpečně dopravit chladicí kapalinu k jádru topení a může poškodit motor. Jedná se o závažný problém a měli byste jej opravit na prvním místě, než se zhorší. Zkratované vodiče nebo vypálené pojistky nenechají topení pracovat a auto plynule vytopit. Hlavním důvodem špatné pojistky nebo drátu je přetížení nebo vnitřní problémy. Musíte hledat vypálenou pojistku a vyměnit ji za novou o stejné intenzitě. Možná vás také bude zajímat pět nejčastějších problémů s radiátory.

Je to obal!

Doufejme, že otázka, proč mi nefunguje topení v autě, už vás nebude trápit. Nyní je čas obnovit teplo ve vašem autě. Takže, co si přečíst pět oprav rozbitého topení auta. Možná si také budete chtít přečíst o tom, jaké je nejlepší přenosné topení do auta a co je PTC topení v autě.