Co je přítlačná podložka? Nachází se v jakémkoli stroji, spotřebiči (jako pračka), elektrickém nářadí, dopravním prostředku a podobně; rekreační zařízení s nápravami, pohyblivými částmi, ložisky, čepy, & rotační součásti.
Jedná se jednoduše o dlouhotrvající formu plochých ložisek ve tvaru podložky. A přenáší & řeší axiální síly, které následují rotační mechanismy, aby vyrovnaly součásti a hřídel. Je to moudrá alternativa, když valíte axiální ložiska, protože rychlosti síly jsou mírné.
Má jasný účel podporovat pohyb ze strany na stranu nebo axiální zatížení hřídele a zároveň zabránit pohybu. Poskytuje také povrch, na kterém bude držet ložisko.
Koncepce
Co je přítlačná podložka? Je požadavkem vynalézt kolo. Toto ploché ložisko pomáhá zamezit bočnímu pohybu kol na nápravách. Ložisko, které přenáší radiální zatížení, jako válečkové ložisko nebo pouzdro, neumožňuje axiální nebo axiální zatížení. K typickému axiálnímu zatížení nebo bočnímu zatížení dochází, když se otočí do rohu. Vozidlo také tlačí bokem do zakřiveného exteriéru.
Mezi jeho další aplikace patří vodní kola, mlýny na obilí, rotační vrtačky a otočné stoly, kde středový pohyb má jak axiální, tak i radiální síly, které soupeří. Hřídele vrtule poháněné vrtulí od největší po nejmenší by měly mít tato axiální ložiska. Řeší tedy axiální a lineární hnací síly otáčející se vrtule vpřed a vzad.
Výstavba
Přítlačné podložky pocházejí z výroby různých materiálů kombinovaných pro nejlepší údržbu, výkon, & cena. Většina aplikací tvrzených a ocelových hřídelí využívá olejovou podložku, což je porézní bronzový materiál. Obsahuje více než třicet procent oleje ve svém objemu. Oilite se tedy maže sám.
Navíc přítlačná podložka vyrábí nerezovou ocel, kalenou ocel, cementovanou ocel, bronz, mosaz, fosforový bronz. Dokonce i grafit vyrábí přítlačné podložky pro vysokoteplotní aplikace. Plastový materiál využívá malé zatížení a nízké rychlosti.
Lignum vitae a pryž jsou užitečné pro vodou mazané formy ložisek. Výrobci přítlačných podložek používají standardní tloušťky při různých vnějších a vnitřních průměrech. Mezi důležité aspekty patří požadavky na rovnoběžnost a rovinnost, tepelné zpracování, povrchová úprava, pasivace, pokovování a průchozí tvrdost.
Umístění
Přítlačná podložka je ve výklenku pouzdra se závrtným šroubem nebo kolíkem, který ji velmi dobře zajišťuje a zabraňuje otáčení. Hlavy šroubů nebo hřebíků se zaboří 0,3 milimetru pod kluznou plochu. Proto by měla být podpora k dispozici v celé sekci přítlačné podložky.
Standardy
Různé mezinárodní a národní organizace publikují a udržují standardy pro přítlačnou podložku. Například ISO zachovává standard 3031, který pokrývá hraniční tolerance a rozměry přítlačné podložky. Dokonce i ASTM podporuje standardizovanou zkušební metodu pro mazání třecího kontaktu přítlačnou podložkou. SAE také dodržuje standard AMS-H-6875 pokrývající úpravu přítlačných podložek z nerezové oceli a ocelové suroviny.
Běžné aplikace
Každý spotřebič s elektromotorem má stejně jako pračka jedinou přítlačnou podložku. Jeho úlohou je řídit axiální posunutí, nazývané koncová hra. A hřídel vrtule ve vnitřním & přívěsné čluny využívají jednu přítlačnou podložku. Poté přenáší axiální tah vrtule na pohyb vpřed a vzad. Všechny druhy používají axiální podložky jako tlumiče nepravidelného pohybu a závaží.
Varianty
Ložiska pouzdra hřídele obsahují své axiální podložky, které se často používají jako přírubová pouzdra. Jeden na konci hřídele motoru řeší axiální a radiální síly v elektromotoru.
Ještě jedna varianta konvenční přítlačné podložky používá některé v sérii, pokud maximální rychlost nebo Vmax v otáčkách překročí typickou specifikaci kluzných ložisek.
Tato funkce tlumení zvyšuje tah poté, co je na axiální podložku aplikována viskózní kapalina, jako je těžký olej nebo silikon. Tím se zvyšuje schopnost ostřikovače, absorbuje rotační vibrace a funguje jako dynamická brzda.
Příčiny opotřebení axiálního ložiska
Axiální ložisko selže kvůli jedinému problému nebo pouze kombinaci problémů. Jedním nebo dokonce více problémů na vině je špatná povrchová úprava povrchu klikového hřídele, nesouosost na povrchu ložiska nebo přetížení ložiska. Může být užitečné přečíst si tři běžné příčiny selhání axiálního ložiska.
Přítlačná podložka a její význam
Každý spotřebič s elektromotorem má přítlačnou podložku, jako například v pračce. Jeho úlohou je co nejlépe řídit axiální posuv nebo to, čemu se říká koncová vůle. Poté přenáší tah vrtule, která se roztočí, do pohybu vzad nebo vpřed. Doporučuji, abyste si přečetli, co jsou přítlačné podložky.
Klikový hřídel v přítlačné podložce
Axiální ložiska najdou a udrží klikový hřídel na místě, aby se zabránilo jeho pohybu vpřed & dozadu. Nabízejí určitou velikost koncové vůle v klikovém hřídeli. Většina z nich se vejde do drážek v popruhu bloku motoru. Přítlačná podložka je zabudována do hlavních stran ložiska.
It’s A Wrap!
Nyní víte, co je přítlačná podložka, jak je již nejlépe vysvětleno pro vaše pochopení. Ve skutečnosti je snadné a ekonomické aplikovat ze všech možností axiálních ložisek. Jednoduše funguje nejlépe jako jiné mechanické systémy, zvláště když je udržován namazaný a čistý. Pro více článků o pračkách se podívejte, co je podložka a jak se podložka používá. Děkujeme, že jste si přečetli tento článek!