Proč pít lilkovou šťávu? Výhody a rizika

Proč pít lilkový džus? Pokud jste to ještě neučinili, přicházíte o kardiovaskulární, neurologické, trávicí, hmotnostní a detoxikační výhody. Myšlenka na míchání, vaření nebo namáčení lilku může být pro některé pobuřující, ale lilek z džusu bude výhodný pro vaše celkové zdraví.

Další skvělá věc na tomto zdravém ovoci je, že se relativně snadno pěstuje, zejména ve skleníku. Navštivte Krostrade.com a zjistěte, jak se rychlý růst a potenciál výnosu lilku může dokonce proměnit v produktivní snahu. Nic není uspokojivější než jíst čerstvě vypěstované lilky, které jsou tělu prospěšné od hlavy po paty.

Proč pít šťávu z lilku?

Vaše tělo vám poděkuje za pití lilkového džusu kvůli jeho výhodám zahrnujícím kardiovaskulární zdraví, neurologické a mozkové zdraví, zdraví trávicího ústrojí, regulaci hmotnosti a detoxikaci a ochranu. Pokorný lilek poskytuje živiny pro celkové fungování těla. Více než údržba je lilek vynikajícím příkladem toho, jak zdravé stravování předchází nemocem.

Kardiovaskulární zdraví

Pití lilkového džusu bude prospěšné pro vaše kardiovaskulární zdraví. Všichni chceme vědět, jak přirozeně snížit krevní tlak, a obsah draslíku a acetylcholinu v lilku může pomoci udržovat krevní tlak na zdravé úrovni. Studie ukázaly, jak má lilek antihypertenzní účinky.

Kromě snížení krevního tlaku je další kardiovaskulární výhodou pití lilkového džusu to, že snižuje hladinu cholesterolu kvůli obsahu vlákniny. Můžete také posílit kapiláry, zlepšit průtok krve a zabránit tvorbě krevních sraženin pro celkovou funkci a ochranu kardiovaskulárního systému. Kvůli těmto účinkům se lze vyhnout rozvoji rizikových srdečních onemocnění.

Neurologické účinky a zdraví mozku

Kromě kardiovaskulárního zdraví má nervový systém také výhody, když pijete lilkový džus. Extrakt z lilku dokonce nabízí neuroprotektivní a neurorescue účinky díky přítomným antioxidantům, flavonoidům a fenolikům. Proto se stavům, jako je Parkinsonova choroba, snáze předchází.

Fytonutrienty v lilkové šťávě mohou také pomoci s vývojem mozku a studie ukázaly potenciál při používání fytochemikálií jako léčby neurologických poruch. Pokud jde o nervy, lilek obsahuje skopoletin a soroparon, které jim pomáhají uklidnit. Výsledkem je, že lilek zlepšuje psychologický stav stresovaných jedinců.

Trávicí zdraví

Obsah vlákniny v lilku zlepšuje trávení. Proto můžete pít lilkový džus, abyste zmírnili zácpu a syndrom dráždivého tračníku. Někteří lidé dokonce považují džus z lilku za přírodní projímadlo.

Kromě samotného trávení pomáhá lilková šťáva také při správném fungování jater a žlučníku. Pamatujte, že může snížit špatný cholesterol, který je prospěšný pro játra. Šťáva z lilku může také stimulovat produkci žluči pro zdravý žlučník.

Správa hmotnosti

Obsah vlákniny v lilkovém džusu neslouží pouze ke stimulaci zdravého pohybu střev. Pití lilkového džusu vás také může cítit plné díky vláknině a fytonutrientům. Na druhé straně je méně pravděpodobné, že budete toužit po potravinách pro snazší regulaci hmotnosti.

Před jídlem můžete vypít lilkový džus, abyste omezili chutě. A protože lilkový džus nemá zbytečné kalorie a cukr, nepřispíváte k přibývání na váze. Šťáva z lilku také obsahuje saponin, který pomáhá předcházet vstřebávání tuků, což studie prokázaly jako antiobezitu.

Detoxikace a ochrana

Pití lilkového džusu není jen pro údržbu těla. Může vás také chránit před nemocemi, včetně rakoviny, díky svým sloučeninám a antioxidantům. Vaše tělo bude také snáze vylučovat toxiny, protože draslík v lilkové šťávě pomáhá při močení.

Věděli jste, že množství antioxidantů v lilku pomáhá snižovat riziko rakoviny? Všichni víme, jak antioxidanty zabraňují oxidačnímu stresu způsobenému volnými radikály. Pití lilkového džusu spolu se zdravým životním stylem může pomoci vašemu tělu detoxikovat a vyhnout se zdravotním problémům.

Proč je pro vás lilek dobrý?

Existuje mnoho studií, které ukázaly mnoho zdravotních výhod a nutričního obsahu lilku. Toto bobule je zdrojem vlákniny, antioxidantů, vitamínů a minerálů, které nejsou jen užitečné pro funkce v těle. Mohou také pomoci s ochranou a prevencí před nemocemi.

Sto gramů lilku je také jen 25 kalorií. Jedná se o plnící potravinový zdroj, který vám pomůže se správou hmotnosti. Je vhodnou náhradou za nezdravé občerstvení a zpracovaná jídla.

Jak zhubnete lilkem?

S lilkem můžete zhubnout, protože vám pomáhá cítit se po dlouhou dobu plný. Obsah vlákniny v tomto ovoci pomůže omezit chutě a zabrání přejídání. Protože má lilek nízký obsah kalorií, je také vhodnou náhradou jídla pro ty, kteří hubnou a sledují váhu.

Před obědem a večeří můžete vypít lilkový džus, který vám pomůže při trávení a sytosti. Tímto způsobem můžete podpořit spalování tuků a metabolismus, což vám pomůže při hubnutí. A protože voda z lilku může působit jako detoxikační prostředek, budete se cítit méně nafouknutí a budete mít kolem pasu méně tuku.

Proč je pro vás lilek špatný?

Lilek pro vás není špatný, ale stejně jako všechna jídla jej musíte konzumovat v doporučeném množství. Stojí za zmínku, že každý člověk má různou citlivost a na některé látky v lilku můžete reagovat odlišně. To zahrnuje nízké riziko alergie na lilek.

Je lilek toxický?

Lilek není toxický, ale tento předpoklad toxicity ovoce vychází z obsahu solaninu. Lilek je členem rodiny lilku, který je zdrojem alkaloidu solaninu. Lidé tvrdili, že solanin zhoršuje zánět a bolesti s artritidou, ale neexistuje žádný zásadní nález, který by potvrdil přímý účinek chemické látky za těchto podmínek.

Abychom vás uklidnili, výzkumný ústav Permaculture uvedl, že je nepravděpodobné, že spotřebuje tolik lilků, které tělo potřebuje, aby mohlo zažít smrtelnou dávku. Přínosy lilku pro zdraví převažují nad riziky. Přesto je nejlepší promluvit se svým poskytovatelem zdravotní péče, pokud máte zdravotní stav, který může vyžadovat větší opatrnost v tom, co jíte.

Závěr

Lilkovou šťávu snadno vyrobíte smícháním, vařením ve vodě nebo namočením přes noc. Ale proč pít lilkový džus? Odpověď spočívá v jeho výhodách zahrnujících kardiovaskulární zdraví, neurologické zdraví a zdraví mozku, zdraví trávicího ústrojí, hubnutí a detoxikaci a ochranu.

Pěstovat ve skleníku je také relativně snadná plodina, takže můžete mít vždy čerstvý zdroj vlákniny, antioxidantů, vitamínů a minerálů. Uvědomte si však, že citlivost a alergie jsou u lilku stále možné. A i když je nepravděpodobné, že v lilku dostanete smrtelnou dávku solaninu, nezapomeňte konzumovat lilek nebo lilkovou šťávu v doporučeném množství.