Jak používat bederní polštář. Nejlepší celkový průvodce

Pokud chcete vědět, jak správně používat bederní polštář, musíte zvážit polohu spánku. Pamatujte, že bederní polštáře jsou nezbytné pro udržení páteře v neutrální poloze. Jeho použití se však bude lišit pro každou polohu spánku, aby se zabránilo napětí a bolesti.

Pomohlo by, kdybyste také zvažovali, že si sami vyrobíte bederní polštář. Tímto způsobem jej můžete upravit podle svého těla a potřeb. Další informace o maximálním využití bederního polštáře se dozvíte níže.

Jak používat bederní polštář pro každou polohu spánku

Bedrový polštář je cenným doplňkem, když spíte v každé poloze. Tímto způsobem můžete zajistit, že vaše páteř je neutrální, a můžete zabránit bolesti zad a dalšímu stresu v různých oblastech těla. Měli byste však vědět, jak používat bederní polštář podle způsobu spánku.

Zadní pražce

Přestože spánek na zádech je nejvíce doporučovanou polohou, protože je nejblíže přirozenému držení těla, měli byste si na bedra položit bederní polštář. To, co tento polštář dělá, je to, že vyplní mezeru mezi zády a matrací a podpoří tento region.

Pamatujte, že bederní oblast je místo, kde se páteř zakřivuje dovnitř, když spíte na zádech. Je to jeden z důvodů, proč se možná probouzíte s bolestmi zad. Nejlepší by bylo, kdybyste také zvedli nohy, abyste pomohli s váhou v bocích, a přidejte si další polštář pod krk, kde je prostor mezi ním a polštářem nebo matrací.

Po umístění bederního polštáře a dalších doplňků byste měli zkontrolovat, zda se vaše uši, ramena a boky navzájem srovnávají. Použití příliš vysokého polštáře na hlavu může napnout krk, rameno a záda. Na druhou stranu se ujistěte, že váš bederní polštář zůstává po celou noc pod dolní částí zad.

Boční pražce

Další poloha spánku, která podporuje páteř, je na vaší straně. Někteří lidé nemohou spát na zádech, například těhotné ženy nebo osoby trpící dýcháním a problémy s kyselinami. Jak byste tedy měli používat bederní polštář, pokud jste boční spáč?

Stejně jako spíte na zádech, nezaznamenáte žádnou podporu mezi oblastí nad kyčlí a matrací. Výsledkem je, že se vaše páteř ohne dolů a způsobí námahu a nepohodlí. Umístěte bederní polštář do této oblasti, abyste vyplnili mezeru a podepřeli si záda, a použijte další polštáře na hlavu, krk, ramena a nohy.

Jak toho dosáhnout? Když spíte na boku, mohl by vám prospět obrysový polštář na hlavu, krk a ramena. Má křivky pro podporu těchto částí a uvolnění tlaku. Mezi nohy můžete také přidat polštář, který vám pomůže s váhou boků a podpoří neutrální páteř při spánku na boku.

Žaludeční pražce

Snad jedna z nejvíce odrazujících poloh spánku je na břiše. Je to proto, že se váš krk otáčí příliš daleko od zad, nepřirozený pro páteř a neutrální držení těla. K podpoře zdravého spánku však můžete stále používat bederní polštář.

Protože spíte na břiše, když spíte na břiše, použijte bederní polštář pod břichem, abyste udrželi úroveň páteře. Také by bylo nejlepší, kdyby polštář, který používáte, byl plochý, podobný tomu, který používáte na hlavu. V závislosti na materiálu můžete polštář zploštit a použít bederní polštář, nikoli pro bederní oblast, ale pro oblast pánve.

A co kombinované pražce?

Ne každý zůstává přes noc v jedné poloze. Pokud jste vinni tím, že spíte v jedné poloze, jen abyste se probudili v jiné, pořiďte si správný bederní polštář, který zajistí, že vaše dolní část zad bude dobře podepřená. Jako doplněk různých spínačů byste měli používat bederní pás.

Co je bederní pás? Přemýšlejte o tom jako o polštáři, který obklopuje váš pas nad kyčlí. Protože vás obepíná, můžete zajistit, že všechny strany dolní části zad budou podepřeny, i když změníte polohu spánku.

Druhy bederních polštářů

Aby nedošlo k bolesti zad, je nezbytné experimentovat s polštáři a polohami spánku. Proto bude užitečné vědět o různých typech bederních polštářů na spaní. I když se mohou u různých materiálů lišit, nejvýznamnějším rozdílem mezi nimi jsou jejich tvary.

Nejběžnější bederní polštáře jsou válcové, protože je můžete snadno zasunout pod mezeru matrace a dolní části zad, když spíte na boku nebo na zádech. Další bederní polštář je trojúhelníkový pro podporu zad, podobně jako když používáte bederní polštář vsedě. A konečně existují bederní pásy, které můžete zabalit nad kyčle, ideální pro pražce, které se během spánku hodně pohybují.

Závěr

Často se budíte s bolestmi dolní části zad? Možná je na čase se seznámit s používáním bederního polštáře podle spánkové polohy. Například zadní a boční pražce mohou vyplnit mezeru mezi zády a matrací bederním polštářem.

Ti, kteří spí na břiše, však musí místo toho použít bederní polštář v oblasti pánve. Dodržování těchto pokynů by mělo pomoci udržet páteř neutrální a snížit tlak na záda. Nejlepší by bylo, kdybyste si pořídili vhodný polštář pro horní a dolní část těla.