Jak postupovat při úpravě pojistných událostí? 7 nejlepších tipů!

Poslední věc, na kterou chcete hned po autonehodě myslet, je, jak se vypořádat s likvidátorem pojistných událostí. Místo toho byste se chtěli zaměřit na lékařské ošetření případných zranění a dostat své vozidlo zpět na silnici správným způsobem.

Bezprostředně po vaší automobilové nehodě se však musíte obrátit na likvidátora pojistných událostí a budete muset vědět, jak tyto diskuse zvládnout. Pamatujte, že nesprávné zacházení s úpravci nároků může vést k podstatnému snížení vaší výplaty.

Základní věc, kterou je třeba pochopit, je, že pojišťovny tvrdí, že seřizovači škod pracují a nejsou vašimi přáteli. Na rozdíl od právníka při autonehodě je jeho účelem zaručit, aby odškodnění bylo co nejmenší.

7 užitečných tipů Jak postupovat při úpravě pojistných událostí

K omezení konečného vypořádání využijete řadu metod. Ano, likvidátor škod je pravděpodobně velmi milý, ale jsou také kompetentními vyjednavači při úpravě pojistných událostí. Níže jsou tipy, které byste měli mít na paměti, když s nimi mluvíte. Zde jsou způsoby, jak se vypořádat s likvidátorem pojistných událostí:

Tip č. 1. Buďte zdvořilí a klidní

Stále můžete být na nehodu naštvaní, zvláště pokud ji způsobila jiná osoba. Mějte však na paměti, že rozčilení nad likvidátorem škod vám nepomůže najít spravedlivé řešení vašeho zranění. Místo toho byste měli být klidní a zdvořilí, když budete hovořit s likvidátorem pojistných událostí, protože jim to pomůže rychleji se vypořádat s vaším nárokem. Navíc je to přesvědčí, že váš příběh je autentický.

Tip č. 2. Zjistěte, s kým hovoříte

Než budete cokoli řešit s pojistitelem pojistné události, získejte jméno, adresu firmy a telefonní číslo. Ujistěte se, že znáte pojišťovnu, kterou zastupujete, a jméno pojištěného nebo jméno.

Tip č. 3. Poskytněte o sobě omezené informace

Poskytovateli pojištění musíte sdělit určité osobní údaje, jako je vaše úplné jméno, adresa a telefonní číslo. Mohli byste je prosím informovat, kde pracujete a co děláte? Nemusíte hlouběji pronikat do svého pracovního plánu, každodenních rutin nebo peněz.

Tip č. 4. Nedávejte obviněnému žádné informace

Pojistitelé pojistných událostí vás mohou požádat, abyste vysvětlili, jak k události došlo. Ale nemusíte poskytovat nic jiného než hlavní fakta o incidentu, jako je místo události, zúčastněná auta, svědci a totožnost ostatních řidičů. Kromě toho můžete informovat osoby, které se zabývají likvidací pojistných událostí, že probíhá vyšetřování nehod, a na všechny podrobnosti týkající se této záležitosti odpovíme později.

Tip č. 5. Neposkytujte žádné informace o svém stavu

Správce pojistných událostí chce vědět o vašich zraněních, ale nezachází do hloubky. V tuto chvíli si možná neuvědomujete celý stupeň svých zranění, nebo můžete při rozhovoru s nastavovačem věci vynechat. Řekněte seřizovači, že to necháte na své lékařské péči.

Tip č. 6. Odolejte počátečním nabídkám

Mohou váš požadavek vyřešit dříve než později. Ačkoli se první nabídka může zdát lákavá, pamatujte, že počáteční nabídky jsou obvykle nižší, než byste měli dostat. Nepřijímejte nabídku, pokud nemáte úplný obraz o svých ztrátách a nepřijímáte pouze nabídky pokrývající tyto výdaje.

Tip č. 7. Neposkytujte podrobné popisy

Seřizovatel pojistné události vás může požádat o zdokumentované prohlášení o nehodě nebo úrazu. To však nemusíte a musíte jim říci, že nepřijímáte žádná registrovaná prohlášení.

Časté dotazy

Ano, to jsou věci, které byste si měli uvědomit, jak mluvit s likvidátory pojistných událostí. Náš tým se rozhodl zahrnout do tohoto příspěvku některé z nejčastěji kladených otázek týkajících se této záležitosti. Pokračujte ve čtení, abyste získali odpovědi, protože se můžete ptát na stejné nebo související otázky.

Otázka č. 1. Měli byste kontaktovat právníka, než budete hovořit s upravovatelem pohledávek?

Faktem je, že byste nikdy neměli mluvit s nastavovačem přímo. Pokud však váš poskytovatel pojištění nařídí, abyste je kontaktovali v rámci podmínek vaší pojistky, nebudete se s nimi muset vypořádat sami.

Otázka č. 2. Je možné mít nesoulad s pojistitelem pojistných událostí?

Požádejte svého seřizovače, aby vaši nabídku zazálohoval. Po vyhodnocení jejich zdůvodnění můžete přijít s protiargumentem. Při vyjednávání s pojišťovnou a úpravě škod byste měli vzít v úvahu jak požadovanou částku, tak minimální vypořádání. Každopádně byste měli vědět, jak vyjednávat s pojistitelem.

Otázka č. 3. Kdy vás bude kontaktovat správce pohledávek?

Pokud vás nedbalost jiné osoby zraní, můžete rychle po incidentu očekávat zavolání likvidátora vaší pojišťovny. K tomu může dojít den nebo dva po incidentu. Většina lidí si myslí, že likvidátoři pojistných událostí budou účastni pouze dopravní nehody. Přesto je seřizovač přítomen pokaždé, když si automobilová pojišťovna nárokuje úraz. Zjistěte, zda se vaše pojištění automobilu vztahuje na škody způsobené úrazem.

Je to zábal!

Opět musíte vědět, jak jednat s likvidátorem pojistných událostí, abyste zajistili správnou výši odškodného. Být si vědom výše uvedených tipů nebo se s nimi jen seznámit, to je cesta.