Každý pojistník potřebuje vědět, jak dlouho musí pojišťovna uhradit pojistnou událost. Nejrychlejší bude do 30 dnů, ale stále to bude záviset na některých faktorech. Někdy může být frustrující čekat, až vám pojistitel pošle šek. To platí zejména v případě, že už zoufale potřebujete peníze, protože se vám hromadí účty za lékařství.
Když to sčítáme, možná vám chybí peníze na chybějící práci, protože se zotavujete ze zranění. Je běžným jevem, že pojišťovny odkládají výplaty, aby se mohly placení vyhnout. Vzhledem k tomu je důležité, abyste znali průměrnou dobu výplat, abyste mohli odhadnout dobu, po kterou lze očekávat kontrolu vypořádání. Čtěte dále, protože se tím budeme zabývat po zbytek tohoto článku.
Průměrný počet dní, kdy musí pojišťovna uhradit pojistnou událost
Pojišťovny většinou vyplácejí pojistné události do třiceti dnů od jejich obdržení. V tomto období společnost přiřadí případu k přezkoumání skutečností. Poté se rozhodnou, zda nárok zamítnou nebo přijmou. Možná, že nárok byl přijat, vystaví jeho platbu.
Většina pojišťoven dodržuje tento termín, aby zůstaly efektivní. V některých státech však platí zvláštní zákony, které vyžadují, aby pojišťovny uhradily pojistné události do určité doby.
Jak dlouho musí pojišťovna uhradit pojistnou událost? Jedním z příkladů je Texas. Poskytuje pojišťovacím společnostem až 15 dní na to, aby žadateli sdělily, že přijaly a uznaly pojistnou událost, a to dopisem. Mohou také požadovat od klienta více informací.
Jakmile obdrží informace, má pojišťovna dalších 15 dní na to, aby dospěla ke konečnému rozhodnutí, zda pojistnou událost schválí či nikoli. Případy jsou nejčastěji vyřešeny do 30 dnů od podání žádosti.
V případě, že pojistitel reklamaci zamítl, musí vám sdělit platný důvod. Pokud však vysvětlení nedává smysl nebo je horší, pokud neexistuje žádné vysvětlení, znamená to, že zneužívají pojistníka. Pokud jste souhlasili, platba by měla být uvolněna do 5 dnů.
3 faktory, které mohou odložit reklamaci
Některé faktory mohou způsobit zpoždění procesu. Níže jsou uvedeny nejběžnější.
#1. Těžká zranění
V případě dopravní nehody, pokud je zranění řidiče vážné, počítejte s tím, že vyřízení bude trvat déle. Důvodem je, že léčba pro řidiče musí být dokončena, než pojistitel může určit částku, kterou musí zaplatit.
#2. Nedbalost řidičů
Jakmile k nehodě dojde, je často těžké určit, kdo je za ni zodpovědný. V případě, že se očekává, že nehoda byla způsobena nedbalostí řidiče, bude vyřízení reklamace trvat déle.
#3. Jednání tam a zpět
Jednání o vypořádání by obecně zabrala příliš mnoho času. Mezi pojišťovnou, oběťmi a právníky je obvykle spousta zpětných vazeb. Pojišťovna by opět měla být schopna uhradit pojistnou událost do 30 dnů, ale s výše uvedenými faktory by se to stále lišilo.
Pojištění špatné víry a co s tím dělat
Pokud platbu neobdržíte ve 30denní lhůtě nebo ve lhůtě stanovené zákonem, může být váš případ považován za pojistnou špatnou víru. V takovém případě by se měl poradit s právníkem, protože ten vám může poskytnout zákonné možnosti. Mnoho pojišťoven se angažuje ve špatné víře, aby mohly ušetřit peníze, i když to bude na úkor jejich žadatelů.
V případě zpoždění platby musí pojišťovna uvést platný důvod. V opačném případě je důvodem pro podání žádosti o pojištění v dobré víře.
Jakmile si všimnete nebo máte podezření, že dochází k pojistné špatné víře, měli byste začít dokumentovat zkušenost. Ujistěte se, že si uschováte všechny kopie e -mailů nebo dopisů, které jste obdrželi od pojistitele.
Rovněž se seznamte se zákony o pojištění v dobré víře a požádejte o pomoc advokáta, aby určil, zda je možné nárokovat okamžitou platbu nebo jakékoli další odškodnění proti pojištění. Pokud uspějete se svou pojistnou škodou, je velmi pravděpodobné, že můžete pojistitele donutit, aby vám zaplatil více.
Je to zábal!
Odpověď na otázku: jak dlouho musí pojišťovna uhradit pojistnou událost?
Pojistiteli obvykle trvá vystavení platby ve 30denní lhůtě. Některé akce by se však daly urychlit.
Můžete si například najmout právníka, který zajistí, že veškeré papírování bude vyplněno správně a rychle. Běžnými důvody, které mohou způsobit zpoždění plateb, řešení a vyšetřování, jsou chybějící informace a chyby v papírování.
Kromě toho byste měli často komunikovat se svým poskytovatelem pojištění, protože to může vést k větší odpovědnosti za váš nárok. Pokud se budete informovat o nároku, stejně jako o termínu a časové ose, budete mít jistotu, že nejste dobrým cílem pro špatnou víru.
Můžete také přetáhnout veškerou komunikaci, kterou jste provedli s pojišťovnou, protože to může být užitečné a pozdější podání stížnosti. Přečtěte si, jak resetovat klimatizaci, pokud máte ještě čas si přečíst další informativní články.