Ptáte se také sami sebe: jak by pojišťovací průmysl využíval business intelligence? Tento konkrétní průmysl tradičně spoléhá pouze na pojistně -matematickou vědu. Jedná se o obor disciplíny, který využívá analytiku dat a modely při predikci rizik. To bylo poprvé vytvořeno v 1600s, spolu s první životní pojistkou a penzijním fondem.
Aby pojistitelé věděli, jakou částku peněz musí přidělit na smrt, musí najít způsob, jak odhadnout rizika a úmrtnost.
V 17. století používají poskytovatelé pojištění majetku stejné zásady, modely a výpočty řízení rizik k pokrytí fyzických předmětů, jako je dům. Manažeři rizik a pojistní matematici v počátcích jsou první, kdo je považován za vědce údajů. Ale s pokrokem a existencí business intelligence přináší tyto dny pojišťovnictví mnoho výhod.
Přečtěte si dále, abyste věděli, že užitečné BI jsou pro poskytovatele pojištění.
Využití obchodní inteligence v pojišťovnictví
Business intelligence zlepšuje způsob, jakým se věci dělají, a zlepšuje předpovědi pro řízení rizik a upisování. Kromě toho je to také užitečný nástroj při obsluze zákazníků, při lepších finančních rozhodováních a při omezování podvodů.
Níže jsou uvedeny různé způsoby, jak by pojišťovací průmysl využíval business intelligence.
#1. Přehled zákazníků
Pokud pojišťovny porozumí tomu, jak se zákazníci rozhodují, dokázaly by přilákat více zákazníků a ty stávající si udržet. Pro ilustraci níže uvádíme několik příkladů. Různé nástroje business intelligence navíc umožňují osobám s rozhodovací pravomocí mít jasnou představu o tom, který prodejní kanál bojuje nebo si vede dobře. Díky tomu by určili, zda je konkrétní výkon dán produktem, cílením na publikum nebo reklamou.
To je také užitečné při získávání a interpretaci dat z různých zdrojů, včetně portálů online nakupování a platforem sociálních médií. Pokud by pojistitelé získali lepší přehled o zákaznících, byli by schopni personalizovat svou nabídku produktů a oslovit více lidí s cenným a včasným dosahem.
#2. Upisování a řízení rizik
V minulosti měli poskytovatelé pojištění poměrně dobrou pověst o tom, jak dobře uchovávají dostatek údajů o pojistných událostech a zákaznících, aby mohli podpořit jakékoli rozhodování a upisování rizik, které bude třeba provést v budoucnosti. Navzdory tomu dnešní nástroje business intelligence pomáhají pojistitelům mít lepší prediktivní modely a vizualizaci dat, takže přijaté informace budou ještě vylepšeny.
Vzhledem k tomu, že poskytovatelé pojištění mají přístup k lepší analýze dat a informacím, mohli by nastavit pojistné, které není příliš vysoké na to, aby se zákazníci přeplatili, ale ani příliš nízké, aby získali dostatečný zisk.
Většina jednotlivců a podniků spoléhá na poskytovatele pojištění nejen kvůli pojistným smlouvám, ale také při pomoci jim zvládat rizika. Zranitelé mohou také využívat různé nástroje BI k ještě lepší obsluze zákazníků. Je dobré, že pojišťovna může uhradit pojistné události, ale ještě lepší je, když pojišťovna může pomoci klientům vyhnout se nárokům. V takovém případě mohou pojišťovny vést, pokud jde o používání, vykazování a ukládání dat.
#3. Servis a distribuce
Lepší porozumění zákazníkům také pomůže poskytovatelům pojištění najít lepší způsob, jak a kde by měli otevřít nové distribuční kanály, které budou sloužit stávajícím zákazníkům a budou prodávat zásady. Opět to začalo touhou sloužit mladším generacím, které mají tendenci získávat, kupovat a porovnávat služby online.
V důsledku toho mohou servisní portály a online prodeje kombinovat informace z různých systémů CRM a pomáhat agentům a dopravcům shromažďovat více dat, aby jejich zpravodajské systémy byly zásobovány relevantními údaji.
#4. Detekce podvodů
Na základě zprávy pojišťovací odvětví trpí přibližně 70 miliardami dolarů ročně za náklady na podvody. Poskytovatelé pojištění hradí tyto náklady na podvody z pojistného, které jim bylo vyplaceno. V důsledku toho jsou rodinám účtovány vyšší částky pojistného za rok.
Pokud je však podvod odhalen včas, sníží se počet podvodů. To zase povede k vyšším ziskům dopravců, což také znamená větší úspory na straně zákazníků. Business intelligence patří mezi zbraně používané při cílení na nelegální činnosti, které je třeba prošetřit.
#5. Vyřizování reklamací
Vyřizování škod je považováno za zásadní věc, kterou pojišťovna pro zákazníky dělá. Proto musí všichni poskytovatelé pojištění uplatňovat spravedlivé a rychlé vyřizování škod. Nejen to, ale měli by pracovat nejefektivnějším možným způsobem a rychle vyřizovat reklamace, aby mohli vyplácet dávky v souladu s podmínkami pojistky.
Zpracovatelé a seřizovatelé reklamací musí při své práci tyto informace třídit nebo používat denně. S pomocí business intelligence však pojišťovací profesionálové dostanou zásadní nástroje, které potřebují k rychlému a přesnému výběru a udržení zákazníka vždy spokojeného.
Je to zábal!
Kromě výše uvedených věcí může na otázku odpovědět mnoho dalších věcí: jak by pojišťovací průmysl využíval business intelligence. Z toho měli prospěch i zákazníci.