Jak zefektivnit kancelářskou židli ve 3 snadných způsobech

Je důležité vědět, jak udělat kancelářskou židli pohodlnější, protože většina pracovníků tráví dlouhou dobu vsedě. Abyste byli pohodlnější, často stačí upravit židli, kancelářské vybavení a polohu vsedě a budete se cítit lépe. Pokud ne, delší sezení bez nutné úpravy by mohlo vést ke všem druhům bolesti.

Zajímá vás, jak si můžete zajistit pohodlnější sezení v kanceláři a zvýšit produktivitu? Pokračujte v čtení, abyste se dozvěděli vše o zvýšení pohodlí na vaší kancelářské židli!

Jak si židli v kanceláři zpříjemníte

Podle průzkumu tráví osm z deseti pracovníků denně asi čtyři až devět hodin vsedě. Protože byste pravděpodobně strávili delší dobu na svém sedadle, měli byste se rozhodnout, aby byl snesitelnější a zdravější – jinak vám hrozí bolesti krku a zad.

1. Upravte si židli

První věc, kterou si můžete vyzkoušet, aby byla vaše pracovní židle pohodlnější, je upravit si sedadlo. Ujistěte se, že je vaše kancelářská židle dostatečně vysoká, aby vaše kolena nebyla výše než vaše boky. Pokud k tomu dojde, znamená to, že je vaše židle nastavena velmi nízko.

Pokud máte kolena výše, zvyšte výšku židle. Můžete to udělat zatažením za knoflík nebo otočením páčky pod sedadlem. Můžete také upravit sklon židle, abyste se cítili uvolněněji.

Zajistěte, aby se vaše nohy nehoupaly, ale aby byly místo toho dokonale ploché na podlaze. Pokud máte problémy dosáhnout na podlahu, protože váš stůl je příliš vysoký, měli byste se rozhodnout pro stupačky.

U některých kancelářských židlí můžete dokonce nastavit područky. Zvedněte područky dostatečně vysoko, aby vaše klávesnice zůstala na úrovni loktů, což pomáhá udržet ruce v úhlu 90 stupňů.

Pokud máte sklon k bolestem zad, můžete si pořídit polštář na bederní opěrku nebo sedák. Tyto polštáře pomáhají snižovat bolesti zad a podporují správné držení těla.

2. Upravte své kancelářské vybavení

Úprava sedadla může často způsobit, že je vaše židle pohodlnější. Stále však můžete provádět změny ve svém kancelářském vybavení a vše vylepšovat.

Zvedněte monitor počítače přesně na úroveň očí nebo přímo pod ně. Provedením této úpravy zajistíte, aby váš krk nebyl namáhaný tím, že se budete dívat hodně dolů. Měli byste také číst dokumenty v úrovni očí.

Udržujte klávesnici ve správné vzdálenosti. Klávesnici nastavte dostatečně blízko, abyste mohli sedět vzpřímeně a držet ruce v úhlu 90 stupňů, aniž byste se namáhali. Pokud vás zápěstí bolí bez ohledu na toto nastavení, můžete zkusit použít opěrku zápěstí a bezdrátovou, ergonomickou myš.

Pro maximální pohodlí byste měli také opravit osvětlení. Oslnění může způsobit namáhání očí a rozhodně vás přiměje sedět šikmo, vyhýbat se jasným světlům.

Toto světlo vám může způsobit špatné držení těla a celkově se budete cítit nepříjemně. Nejlepší by bylo, kdybyste použili lampu s více nastaveními intenzity, abyste mohli zjistit, jaký jas vám bude vyhovovat.

3. Seďte ergonomičtěji

Pokud jste provedli všechna možná nastavení židle a vybavení a stále vám to není příjemné, možná byste měli zkontrolovat držení těla. Co nejvíce byste se měli vyhýbat hrbení.

Chytání nebo předklánění se zaoblí páteř a dlouhé hodiny způsobí poškození páteřních plotének. Abyste tomu zabránili, sedněte si tak, aby vaše hlava, trup a boky byly v jedné přímce. Bylo by nejlepší, kdybyste také drželi bradu vzhůru, protože dlouhodobý pohled dolů způsobuje namáhání krku.

Lokty držte zasunuté a v pravém úhlu. Neměli byste pracovat s ohnutým zápěstím. Dlouhodobé ohýbání zápěstí je namáhá, způsobuje bolest a může vést až k syndromu karpálního tunelu.

Udržujte kotníky v poloze před koleny a chodidla držte na podlaze. Když máte chodidla zavěšená nebo položená za kolena, způsobuje to nejen nepohodlí, ale také omezuje průtok krve do vašich nohou.

Samozřejmě je pro vás stále nejlepší vstávat každých 15 až 30 minut. Pokaždé, když se postavíte, byste měli protáhnout záda, paže, zápěstí a nohy. Dlouhé sezení je pro vaše zdraví hrozné a mohlo by vést k sedavějšímu životnímu stylu, proto ho přerušte častými protahováním a krátkými procházkami po kanceláři.

Závěr

Vědět, jak udělat kancelářské židle pohodlnější, je v dnešní době nezbytná dovednost, protože většina lidí pracuje delší dobu vsedě. Někdy to nemusí stačit ani po několika úpravách židle. Pokud tomu tak je, můžete upravit držení těla a upravit vybavení kanceláře.

Díky tomu, že bude vaše kancelářská židle pohodlnější, nejen, že sezení bude snesitelnější, ale také snížíte riziko poranění krku, zad a páteře. Přitom zajistíte, že budete v práci produktivnější, a přitom budete sedět zdravěji a udržitelněji.