Architektura a dětská psychologie: Vzájemná propojitelnost

Svět se neustále posouvá do fáze, kdy se technologie setkává s architekturou. Když cestujete a rozhlížíte se, uvidíte budovy v inovativních koncepcích, ohromujícím konzumu, mrakodrapech, ideologií komercialismu a dalších. Mohli byste se toulat po tom, co spojuje pojmy architektura a dětská psychologie.

Myšlení po vybalení z krabice, umění kvůli umění

Zní to velmi zajímavě, že? Tyto požadavky jsou také výzvou pro architekty, aby porazili to, co je normou, přemýšleli mimo krabici a navrhovali budovy s neomezenou kreativitou. Protože však architekti podléhají také obchodním dohodám a příkazům, musí se přizpůsobit a pohybovat podle toho, co tyto zájmy chtějí.

Lidské bytosti se přirozeně rodí se smysly a část toho dokáže ocenit, co je kolem nich. Budovy jsou většinou využívány k praktickým účelům přístřeší nebo jako pracoviště, ale musí být schopné vyzařovat skutečný význam. Je známo, že architekti navrhují na základě cílů, a to nejen kvůli konzumu.

Založení těchto návrhů z dětské psychologie nabídne krásné výsledky. Předchozí studie odhalily, jak se návrhy stávají lepšími a přitažlivějšími, pokud jsou provedeny z pohledu dětského myšlení.

Děti jsou nevinné, nevědí o mnoha realitách v životě a jejich vnímání okolí je mladé, nezměněné, nezralé a není náchylné k vlivům. Na konci tohoto dílu budete moci:

  • Pochopte architekturu pro děti
  • Vztah mezi architekturou a psychologií člověka
  • Pochopte, co znamená rehabilitační architektura a stabilita
  • Podívejte se, jak navrhnout malou architekturu pro děti
  • Podívejte se na nejlepší vzorky.

Architektura pro děti

Dětská mysl je hravá. Architekturu pro děti lze v souladu s architekturou a dětskou psychologií definovat mnoha způsoby. Nejprve to může odkazovat na to, jak architekti velí svým nástrojům, aby přišli s návrhy založenými na perspektivě dítěte. Tak jednoduché, snadno srozumitelné a idealistické.

Za druhé, může také odkazovat na architekturu určenou pro děti. Jak lze navrhnout hračkářství odlišné od obchodu s oděvy pro maminky? Jak lze navrhnout komunitu přátelskou k rodině versus komunitu pro zralejší jedince? Jak lze vytvořit zábavní park s koncepty atraktivní pro děti?

Zatřetí, architektura a dětská psychologie se mohou týkat i venkovních doplňků a zařízení, které si děti i starší lidé zamilují. Patří mezi ně psí parky, lavičky, stoly a stanice pro domácí mazlíčky.

Architektura a psychologie

Architektura a dětská psychologie jsou dva široké studijní obory, i když není snadné je propojit. Dříve jste se dozvěděli, jak se lidské emoce mění se změnou okolí a jak spolu souvisejí. Trochu to vysvětlujeme, abychom zjistili více o umění a jeho korelaci s dětskou psychologií.

Podle slovníku Merriam-Webster, zdroje, který existuje od 19. století předcházejícího světovým válkám, je psychologie definována jako věda mysli a chování. Odkazuje také na studium mozku a chování týkající se konkrétního oboru.

Existuje vzájemná hodnota konceptů? Ano. Vězte, že design by mohl jít nad rámec kreativity. Architektura je umění, matematika – a věda.

Budovy a to, jak vypadají, ovlivňují způsob, jakým lidé interagují a myslí. Lidé mohou číst vzory a práce architekta je zajistit, aby design dodržoval pevné principy. Jeden z nich je známý jako Gestaltův princip, náležitě související s interakcí mezi architekturou a dětskou psychologií.

Tento princip hovoří o tom, jak lidský mozek zrcadlí každodenní prostředí takovým způsobem, že je zapojen k identifikaci symetrie a rovnováhy v souladu s obecným celkem, a proto oceňuje vizuální prvky. Tyto principy jsou založeny a založeny na podobnosti, kontinuitě, blízkosti, uzavření a figuře.

Jedním z nejlepších příkladů by byla budova ve tvaru durianu v Singapuru. Tato budova, známá jako The Esplanade, se oficiálně připisuje oblíbenému ovoci v jihovýchodní Asii, durianu. Je to však velmi odlišné z hlediska velikosti budovy a bez znalosti tohoto ovoce byste nebyli schopni provést identifikaci.

Gestaltovy principy přimějí mozek k následování iluzí a přesvědčují ho, že to člověk může vidět. Lidé mají přirozený způsob, jak je dekonstruovat do toho nejpřímějšího významu. Prvky rovnováhy, linie, hloubky a iluze se spojily.

A pak máte psychologii barev. Všimli jste si, že mnoho potravinových řetězců a restaurací má červenou barvu? Červená symbolizuje žízeň, hlad a potřebu něčeho. Značky a společnosti využily této barvy k přilákání více zákazníků.

Dětská psychologie v rehabilitační architektuře a stabilitě

Nyní, když jste nabídli pohled na dětskou psychologii a architekturu, posouváme toto učení o úroveň výš s rehabilitační architekturou. Procházením různými zeměmi a slovy kontinentu je snadné pochopit. Konečným cílem je zotavení pomocí rehabilitace, ale v průběhu celého procesu je třeba překonat výzvy, křivky učení a návyky, které je třeba provádět správně a důsledně.

Přeměňuje architektura podobu a rehabilitaci mysli podobně jako rehabilitace? Ano. Architektura je také o léčení. Prostory, které se uzdravují, mají ohromující vizuální prvky, které nezatěžují pohodu osoby, ale spíše ji uvolňují.

Na cestě k rehabilitaci převládá hojení. Osoba se poučí ze svých předchozích chyb, uzdraví se a provede změnu. Architektura má moc formovat lidskou psychologii a pomocí této techniky vychází každý design z dětské psychologie, ponoříte se do témat mládí, hravosti a zvědavosti.

V dalších částech tohoto článku se podíváme na konkrétní vzorky těchto architektonických prvků pro děti – od dětských hřišť po psí stanice.

Navrhování malé architektury pro děti

Dominantní architektura a design jsou tyto malé architektonické prvky vytvořené pro děti. Patří mezi ně hřiště, psí parky, stoly, lavičky a psí stanice. Vytváření těchto kusů vyžaduje úsilí a čas, což je důvod, proč architekti investují čas na přemýšlení o tom, jak si je nechají navrhnout, postavit a představit.

Architektura a dětská psychologie jsou dvě úvahy, které přicházejí na scénu při řešení těchto kousků. V roce 2018 tvořily děti nebo lidé ve věku do 15 let 26 procent světové populace. A v určitém bodě svého života jsi byl také dítětem.

Děti mají vzpomínky na různé prostory. Zahrnuje hraní po knihovně ve vaší komunitě nebo nejbližší hřiště u vašeho domu. Architekti je berou v úvahu při navrhování malé architektury pro děti. Přispívají k formování perspektiv; tedy potřeba přemýšlet a přemýšlet a hledat způsoby, jak do tvorby vtáhnout energii a empatii.

„Vzpomínky jako tyto obsahují nejhlubší architektonický zážitek, jaký znám.“ Jsou rezervoáry architektonické atmosféry a obrazů, které zkoumám ve své práci jako architekt, “řekl švýcarský architekt Peter Zumthor.

Univerzální zákony pro určování toho, co je dobrý design a co ne, by se neměly omezovat na přísné podmínky. Musí být pochopeny zásady z toho vyplývající, aby se podpořila diskuse, podpořilo učení a aby se do toho zapojila příroda.

Zóna hřiště a využití

Výhod dětských hřišť je spousta. To je místo, kde vaše děti rozvíjejí své rané motorické dovednosti a komunikují se svými spolužáky a přáteli ze sousedství. Hřiště jsou místa, kde se děti a jejich rodiče, příbuzní a členové rodiny shromažďují v jiném prostoru zahrnujícím přírodu.

S těmito hřišti se mohou svobodněji pohybovat, protože podporují sebevědomí a sebeúctu. Mnoho komunitních hřišť má vstup zdarma, což zvyšuje šance těchto dětí na využití prostor pro zapojení jejich fantazie do aktivit. Tato hřiště jsou také ve spolupráci se zdravotnickými organizacemi v boji proti dětské obezitě.

Co je to zóna dětského hřiště? Zóny dětských hřišť jsou běžné značky, které označují, že vstupujete na hřiště. Jedná se o malý architektonický prvek, který lze vyjádřit prostřednictvím designu otevřených parků a dětských hřišť. Upozorňuje motoristy a řidiče, aby v okolí postupovali opatrně, protože děti často chodí na hřiště.

Při výběru a budování těchto prvků hřiště je třeba vzít v úvahu různé aspekty. Tyto zahrnují:

  • Bezpečnost
  • Hrát
  • Přizpůsobivost
  • Svoboda pohybu
  • Znalosti a učení

Bezpečnost je číslo jedna a to bylo cílem každé zóny dětského hřiště instalované v této oblasti. Bez bezpečnosti by architektura lépe neexistovala. Zahrnuje použití kvalitních materiálů. Pak přicházejí příležitosti ke hře. Možnost hrát je právo dětí. Prostorů napomáhajících těmto aktivitám musí být ve vašem okolí hojně.

Přizpůsobivost architektonického prostoru znamená schopnost houpat se podle toho, jak jsou potřebné. Budou ekologické parky použity pro teambuilding? Nebo to bude více o pikniku rodiny s dětmi? S těmito přicházejí prostory, kde se lidé mohou volně pohybovat. Nakonec musí přispívat k učení. Jsou rostliny, které vidíte kolem parků vhodných pro děti, označeny vědeckými názvy?

Návrh parků pro děti včetně psích parků

Dětské parky, které umožňují domácí mazlíčky, jsou dnes trendy. Rostoucí populace jedinců, kteří vlastní domácí zvířata, potřebuje tyto prostory, které jsou vytvořeny výhradně pro ně, protože existují jednotlivci, kterým by se kolem těchto zvířat příliš nelíbilo.

Chcete-li navrhnout to nejlepší z těchto parků, musíte zvážit druh hry. Může zahrnovat aktivní hru, smyslovou hru, imaginativní hru, kreativní hru, reflexní hru a sociální hru. Například populární muzeum mysli v módní oblasti BGC ve městě Taguig na Filipínách je vnitřní přehlídkou řemesel určených k rozvoji učení dítěte. To se přiklání k reflexivní hře více než k aktivní hře.

Druhým je smysl pro místo. Parky, které mají nejvíce jednoznačný smysl pro hru, jsou ty, které také hovoří o místní kultuře a „komunitním duchu“. Může zahrnovat symboly, které jsou pro komunitu nativní nebo místní. Lavičky mohou být natřeny barvami, které vám řeknou o osobnosti dané lokality.

Multifunkční parkové funkce jsou také stále populárnější. Časy, kdy opičí tyče byly k zavěšení, skluzavky byly klouzání atd., Byly pryč. Některé židle a lavice nyní mají dvojí účel, kde si návštěvníci parku mohou sednout k odpočinku a působit jako doplňkový dekor větší plochy.

Poté můžete také využít své umělecké dovednosti k vyznačení úkrytů a chodeb, které se přímo neprojeví v rozložení mapy. Může být zahrnut průchod k laguně nebo bludištěm, které vedou k obrazovému místu pro možnosti fotografování.

Flow je také konstrukčním principem. Vizuálně a podél cesty by návštěvníci parku a děti měli mít kontinuitu pohybu, který se shoduje se vzory designu, pokud není součástí celého umění jinak. Treehouse, hopscotch nebo skluzavky jsou doporučené přechodové kousky z konkrétní zóny v parku do jiné oblasti.

Podobně jako v případě intervalového tréninku v tělocvičně musí být zóny pro různé energetické úrovně navrženy pečlivě. Zabrání tomu, aby mladší děti vyzkoušely hřiště, které by pro ně mohlo být příliš velké. Potom můžete také zvážit návrh podle provozu. Po dokončení parku pracujte s přírodou, pracujte na udržitelnosti a pociťte pohyb jednotlivců.

Malá architektura pro děti – lavičky, stoly a psí stanice

Lavičky, stoly a psí stanice nejsou jen o jejich účelu, ale také o vizuální podívané. Představte si park bez prostor, kde mohou návštěvníci parku odpočívat. Nebo otevřené oblasti navštěvované návštěvníky, kteří si přivezli domácí mazlíčky, bez stanic určených výhradně pro domácí mazlíčky. Kromě toho, že jde o neuspořádanou záležitost, je to krok zpět od estetiky.

Skvělá estetika zahrnuje tyto malé kousky, které doplňují design a poskytují vizuální přestávku od zeleně nebo neživou kontinuitu horizontů. Vezměte si například pobřežní úsek u pláže bez doplňků, jako jsou volejbalové sítě nebo chaty. Bude to vypadat jako málo rozvinutá oblast.

<

Existuje několik skupin, institucí a organizací, které se zasazují o zdokonalení architektury pro děti a jejich zavedení do této oblasti již brzy. Pokud nemáte příbuzné, kteří jsou architekty, designéry nebo urbanisty, existují případy, kdy možná nevíte, co architektura ve skutečnosti je.

Kolik vám bylo let, když jste slyšeli o pojmu „architektura“? Pokud jste například ve svých 30 letech a jste schopni objevit hloubkový význam architektury, budete mít dětinské vnímání toho, o co v oboru jde? Viděli jste, jak architektura a dětská psychologie jdou dohromady, a my se nemůžeme dočkat, až zjistíte, jak to uplatníte ve svých budoucích projektech.