Chcete se dozvědět o úniku chladicí kapaliny při zapnutém topení? Nebojte se a jste na správném místě. Únik chladicí kapaliny nemusí ani způsobit zásadní problém, ale může ohrozit motor auta.
Pokud nepoužíváte dostatečné množství chladicí kapaliny, může se vozidlo přehřát. Chladicí kapalina by měla být pravidelně kontrolována, protože je zásadní pro výkon motoru. To je užitečné zejména u historických automobilů, které nemusí fungovat, a u novějších modelů.
Přítomnost viditelné chladicí kapaliny na tvrdém povrchu je nejzjevnějším příznakem úniku chladicí kapaliny. Pochopení toho, co ještě hledat a jak zkoumat, vám pomůže zjistit, která kapalina uniká z motoru. Chladicí kapalina má obvykle zelený, žlutý a růžový odstín a má příjemnou vůni. Pokud zjistíte únik chladicí kapaliny, okamžitě ji otřete, protože je nebezpečná pro domácí mazlíčky a jednotlivce. Pokračujte ve čtení a dozvíte se více.
Důvody, proč uniká chladicí kapalina, když je vaše topení zapnuté
Jakmile zjistíte, že chladicí kapalina uniká, můžete hledat zdroj, chladicí kapalina může unikat z řady důvodů. Zde je proto pět nejtypičtějších důvodů, proč chladicí kapalina uniká, když je topení zapnuté:
#1. Radiátor s otvorem
Součásti motoru automobilu čelily velkému používání a extrémnímu horku a nakonec se opotřebovaly. Koroze uvnitř chladiče patří mezi nejčastější zdroje úniku chladicí kapaliny. Když trubky stárnou a zhoršují se, může se v nich hromadit písek nebo úlomky a vytvářet netěsnosti. Pokud se těsnění mezi nádrží a chladičem nějak opotřebují, může dojít k úniku. Tyto hadice, které se připojují k chladiči, budou také problémem; jak dozrávají, jsou složitější a křehčí, takže účinné těsnění je problematické. V důsledku toho je možný únik v místech, kde se připojují k vodnímu čerpadlu, jádru ohřívače a radiátoru.
#2. Víčko chladiče má otvor
Víko chladiče i přes své malé rozměry plní zásadní účel. Chladič je pod velkým tlakem, stejně jako úkolem víka je vytvořit těsné usazení, které udržuje jeho chladicí systém pod správným tlakem. Jeho těsnění se může časem zhoršit nebo se mohou opotřebovat pružiny, což způsobí únik chladicí kapaliny.
#3. Těsnění je profouknuté
Stav těsnění hlavy vozidla výrazně ovlivňuje účinnost motoru. Je možné, že si poruchu těsnění hlavy nevšimnete déle. Uživatelé mohou cestovat několik kilometrů, dokud neuvidí problém. Těsnění hlavy by mělo odolat širokému rozsahu teplot a tlaků, a to jak mimořádně vysokým, tak nedostatečným. Protože je umístěn mezi motorem a hlavou válců, označuje se jako „foukaný“, jakmile dojde k úniku. Když k tomu dojde, je nemožné udržet motorový olej & odděleně chladicí kapaliny, což je extrémně nebezpečné a způsobuje potíže motoru. To může vést k úniku chladicí kapaliny z vnějšku motoru, což snižuje chladicí kapacitu vozu, protože zásoba chladicí kapaliny klesá.
#4. Porucha vodní pumpy
Chladicí kapalina je dopravována skrz chladicí systém díky vodnímu čerpadlu. Obvykle je poháněn řemenem, a proto je vidět kolem hnacích řemenů právě na spodní části motoru. Ten se připojuje k základní trubce radiátoru. Tento hadicový nástavec se však může časem oslabit nebo poškodit. To může být poškozeno externě a způsobit krvácení. Bez ohledu na příčinu, pokud problém s vodním čerpadlem brání cirkulaci chladicí kapaliny v celém systému, motor se nakonec přehřeje. Myslím, že je užitečné si přečíst o údržbě tepelného čerpadla.
#5. Problém s expanzní nádrží
Pro přepravu chladicí kapaliny do chladiče obsahují automobily expanzní nádrž, která vypadá jako plastová nádoba vedle motoru. S chladičem jej spojuje pouze pryžové vedení, které přenáší nebo shromažďuje chladicí kapalinu do a z chladiče vždy, když se motor zahřeje a ochladí. Plast a součásti k němu připojené se mohou stárnutím zhoršit a mohou být vystaveny změnám teploty. Nádoba může prasknout a rozdělit se na základně, což umožní únik chladicí kapaliny. Je také možné, že potrubí spojující chladič s motorem je poškozeno, což vede k uvolněnému spojení, které umožňuje proudění chladicí kapaliny.
Bezpečnostní prevence proti úniku chladicí kapaliny
Dodržování plánu pravidelné preventivní údržby, který zahrnuje výměnu chladicí kapaliny, je jedním ze způsobů, jak se vyhnout únikům chladicí kapaliny. Když starší chladicí kapalina zkysne, stane se korozivní a začne okusovat hliník v chladiči. Rutinní servis může také odhalit uvolněná nebo vadná spojení a další problémy, které mohou přispět k netěsnosti chladiče. Pokud vidíte známky úniku chladicí kapaliny, vezměte svůj automobil ke specialistovi, který může problém diagnostikovat a opravit. Toto léto je důležité udržovat vozidlo v chladu, abyste neskončili jen s přehřátým motorem – nebo ještě hůř.
Je to obal!
Jsme rádi, že víte, že jste zjistili únik chladicí kapaliny při zapnutém topení. Jak bylo uvedeno výše, toto jsou hlavní důvody, které způsobují únik chladicí kapaliny, když je ohřívač zapnutý. Všechny takové části vašeho vozu můžete zkontrolovat, pokud zaznamenáte únik chladicí kapaliny a pokusit se je okamžitě opravit. Neváhejte znát i tyto věci; přečtěte si o tom, co je PTC topení v autě a jak funguje autotop. Děkuji vám, přátelé, za přečtení tohoto článku.