Proč ohřívač funguje pouze při akceleraci? 4 překvapivé důvody!

Víte, proč topení funguje pouze při akceleraci? Pokud ještě ne, pak se nebojte; jste na správném místě, protože jsme tu, abychom vám pomohli. Zdá se, že existují různé důvody, proč může topení vozidla selhat.

Ohřívač ve vašem automobilu nebude fungovat, pokud je hladina chladicí kapaliny nízká, střed nefunguje nebo v jednotce chybí vzduch. Problémem může být samotná chladicí kapalina.

Pokud jsou v chladicí kapalině rezavé částice nebo jiné nečistoty, může to zabránit topnému centru v distribuci teplého vzduchu do interiéru. Doporučujeme vám však zůstat bez obav. Protože v tomto příspěvku vám ukážeme některé požadované metody, které vám mohou výrazně pomoci při řešení vašeho problému s vytápěním. Nyní si povíme, jak tyto problémy najít a vyřešit. Pojďme o tom diskutovat více níže. Čti dál!

Proč ohřívač funguje pouze při akceleraci?

Je častým problémem, že vaše auto někdy funguje, pouze když řídíte. Víme, že vás zajímá, proč ohřívač funguje pouze při akceleraci. Níže jsme probrali některé základní důvody tohoto problému a opravili je.

#1. Regulační ventil ohřívače

To je možná chyba regulačního ventilu topení. Lze otevřít pouze část dveří. To umožňuje, aby teplejší voda proudila pouze částečně, kdykoli je výkon ve wattech a zatížení vyšší než při jízdě, nebo pokud jinak nestačí. Směšovací dvířka vzduchu nejsou uvedena jako doplňková možnost v systému ovládání topení. „Směs“ studeného a teplého vzduchu je testována, dokud není vytlačena ze vzduchu, což má za následek tak málo teplého vzduchu z potrubí pece.

Stiskněte hadici na výstupním konci regulačního ventilu topení a rozjeďte motor zvýšenou rychlostí. Pokud ventilátor nadále chrlí horký vzduch, našli jste problém. Ventil také způsobí varování, pokud klimatizační zařízení pracuje tepleji s vypnutými svorkami hadice. Pokud jste zjistili, že problém s ventilem topení způsobuje selhání topného systému, ventil musí být okamžitě opraven. Typ ventilu, který máte v motoru, určuje způsob upevnění ventilu topení. Pokud máte ruční ventil, mechanik jej opraví odstraněním vadných kusů.

#2. Nízká hladina chladicí kapaliny

Tento problém má jednoduché řešení. Stačí doplnit chladicí kapalinu na doporučenou úroveň vždy, když motor nějakou dobu neběží nebo je vychladlý. Také použijte nemrznoucí kapalinu a vodu k vytvoření směsi 50-50 a poté doplňte chladicí kapalinu na potřebné množství. Nezapomeňte zkontrolovat hladinu chladicí kapaliny každý týden po dobu následujícího týdne, abyste se ujistili, že to není únik způsobující nízkou hladinu chladicí kapaliny. Znovu se ujistěte, že je v systému dostatek chladicí kapaliny.

Jako pec lze použít vyhřívací podložku a je třeba zkontrolovat regenerační láhev. Věříme, že ve vašem „uzavřeném“ chladicím systému může být přítomen vzduch. V autě nebo mimo něj se to může stát. V každém z těchto vozidel unikalo mnoho těsnění. Zkontrolujte stav svého benzínu. Místo aby byl hladký, musí vypadat jako olej. Pokud se kontrolka chladicí kapaliny rozsvítí během jízdy, nejlepším způsobem je zastavit. Přejeďte s autem na kraj dálnice a vypněte motor, aby chladicí kapalina nepoškodila nebo nespálila váš motor.

#3. Vadné vodní čerpadlo

Může se také stát, že vodní čerpadlo automobilu nečerpá dostatek chladicí kapaliny, v důsledku čehož se do chladiče dostává nízká hladina chladicí kapaliny. Když však motor běží rychleji, konečně napumpuje dostatek chladicí kapaliny k výrobě horkého vzduchu z chladnějšího okolí. Doporučujeme sledovat vodní čerpadla. Není těžké vyměnit vodní čerpadlo; prvním krokem při práci na chladicím systému je určení, zda je nutné jej vyčistit.

Pokud je vaše chladicí kapalina nečistá nebo máte obavy z usazování vodního kamene, propláchnutí systémů před odstraněním jakýchkoli součástí je dobrý nápad, abyste zaručili, že předchozí chladicí kapalina nebo rez neovlivní nové součásti. Vyměňte vodní čerpadlo za nový, nenaplněný chladicí systém. Získáním příručky pro opravy automobilů se dozvíte správný postup při výměně vodního čerpadla a také přesné hodnoty točivého momentu pro instalaci recirkulačního čerpadla. Zjistěte, proč mi nefunguje topení v autě.

#4. Ucpané ovládání topení

Po delším používání ovládacích tlačítek vždy působí gumově a přestanou fungovat. Pokud jsou hladiny chladicí kapaliny dostatečné a nezdá se, že by srdce ohřívače mělo potíže, budete muset vyměnit řídicí ventil ohřívače nebo jakákoli ovládací tlačítka. Ventil topení je umístěn pod kapotou a je také klíčem, který aktivuje a deaktivuje plyn. Pokud tato součást selže, v kabině vašeho vozidla se zachytí chladnější vzduch.

It’s A Wrap!

Po přečtení tohoto článku doufáme, že všichni budete vědět, proč ohřívač funguje pouze při akceleraci. Výše jsme probrali čtyři běžné důvody tohoto problému; jejich opravou se můžete tohoto problému zbavit a váš ohřívač nezamrzne; funguje, i když neřídíte. Děkujeme, přátelé, že jste na konci byli s námi!

Přečtěte si související články; vědět, proč mi nefunguje topení v autě a proč mi topení v autě fouká studený vzduch.