Proč moje auto topení fouká studený vzduch, když zastavím? 8 překvapivých důvodů!

Proč moje topení vyfukuje studený vzduch, když zastavím? Je to kvůli nedostatečné chladicí kapalině, ucpaným nebo rozbitým ovládacím prvkům topení auta a úniku vody.

Tato situace může jistě ztížit jízdu do kanceláře tam a zpět během mrazivé zimy.

Existují však další důvody, proč ohřívač při nečinnosti chladne, například směr vzduchu ve ventilátoru. Přesto vám doporučujeme naučit se nejlepší tipy na údržbu, jak prodloužit životnost topného systému automobilu, aby se vozidlo dostalo zpět do dobrého stavu a vy s ním mohli bezpečně jezdit. Tak,

Důvody, proč moje auto topení fouká studený vzduch, když zastavíte

Níže jsou uvedeny důvody, proč topení auta fouká studený vzduch, když zastavíte.

#1. Ucpané nebo rozbité ovladače topení auta

Ovládací tlačítka topení auta mohou přestat fungovat, takže výměna spínačů je nezbytná, pokud je hladina chladicí kapaliny v pořádku a v jádru topení nenastane žádný problém. Regulační ventil v topení je přímo pod kapotou auta, protože reguluje teplo v autě a nefunguje správně; je to jeden z důvodů, proč vozidlo fouká dovnitř studený vzduch a neohřívá se.

#2. Nedostatek chladicí kapaliny

Chladicí kapalina automobilu se skládá z 50 procent vody a 50 procent nemrznoucí kapaliny, protože udržuje motor automobilu chladný, zejména v letních měsících. Když v zimě manévrujete s topením auta, to je čas, kdy jde chladicí kapalina k motoru a jádru topení a poskytuje teplý vzduch, jak se studený vzduch cítí při provozu topení, a motor ohřívá chladicí kapalinu a umožňuje teplo do auta. interiér. Přesto zkontrolujte hladinu chladicí kapaliny, pokud vzduch neustále fouká studený vzduch a auto fouká studený vzduch, když zastavíte, protože neposílá méně chladicí kapaliny do jádra topení a vytváří teplý vzduch.

#3. Únik vody

Únik vody je důvodem, proč topení auta fouká studený vzduch, když zastavíte; zkontrolujte chladič, vodní čerpadlo a hadice, zda nejsou dále poškozeny. Pokud toto selže, topení automobilu nemusí správně fungovat na svůj celkový výkon; nejlepší je spojit se se spolehlivým odborníkem na automobily, abyste věděli a vyřešili problém včas.

#4. Selhávající nebo mizerné vodní čerpadlo

Tento prvek cirkuluje chladicí kapalinu v chladicím systému, takže v okamžiku, kdy rotor nevytvoří dostatečný průtok, zařízení vyfoukne vzduch tak studený, že se autotop zastaví. To je také pravda; pokud se vozidlo pohybuje, mírně se zahřeje a v tomto případě je nutné vyměnit spolehlivé čerpadlo za nové. Možná vás také budou zajímat příznaky špatného nebo selhávajícího vodního čerpadla.

#5. Ucpaný nebo špinavý radiátor topení

Chladič v ohřívači se později ucpe, což ztěžuje průchod chladicí kapaliny ložisky, což má za následek foukání mírně teplého nebo mrazivého vzduchu. Nejlepším řešením je vyčistit chladič a zkontrolovat případné praskliny od kapaliny, že takový pozitivní dopad má čištění chladiče ohřívače s účinností zařízení při volnoběžných otáčkách.

#6. Problém se systémem klimatizace

Topení automobilu může mít také problémy se softwarem, což má za následek studený vzduch vyfukovaný systémem při zastavení; problémy mohou často souviset s nesprávnou konfigurací systému nebo problémy se softwarem a hardwarem v ovládání klimatizace. Zkontrolujte jeho funkci s ohledem na typ systému, model a značku vozu, aby byl tento krok zdůrazněn v návodu k obsluze vozu, proto jej zkontrolujte sami nebo vyhledejte pomoc v autoservisu.

#7. Vzduch v chladicím systému

Vzduch v chladicím systému je způsoben odtlakováním přípojného místa nebo jednotlivých potrubí, špatnou funkcí vzduchového ventilu, poškozeným těsněním hlavy válců, problémy s chodem čerpadla a nesprávnou výměnou chladicí kapaliny. Vzduch v systému zpomaluje chladicí kapalinu, jak cirkuluje; v důsledku toho zařízení fouká horký vzduch, když jedete, a to je důvod, proč moje topení v autě fouká studený vzduch, když zastavím.

#8. Zablokování v přívodu chladicí kapaliny

Topení do auta může mít kohoutek, který dodává chladicí kapalinu do chladiče, zaseknutý nebo zavřený kvůli rzi, protože tento typ topení je dostupný ve starších autech, takže otevření kohoutku je tím správným řešením. Když místo chladicí kapaliny použijete více vody, vytvoří se rez, která ucpe kohoutek.

It’s A Wrap!

Nyní se dozvíte odpověď na tuto otázku: proč moje topení v autě fouká studený vzduch, když zastavím? Nejprve zkontrolujte stav chladicí kapaliny, opravte problém a zabraňte termostatu, vodnímu čerpadlu, kohoutku ohřívače, chladiči ohřívače a vzduchu přítomnému v chladicím systému. Špatně fungující topení indikuje problém v chladicím systému motoru, zatímco jízda s autem s těmito problémy může představovat závažnější problémy a nákladné opravy.

Proto je bezpečné problém okamžitě zkontrolovat a vyhnout se tak kritičtějším záležitostem, takže nyní víte, co dělat v případě opětovné poruchy topení automobilu! Aktuálně máte svůj problém vyřešený a vaše topení do auta je opět zpět, aniž byste se museli trápit. Kliknutím na tyto odkazy si můžete přečíst související články; vědět, co je PTC topení v autě a proč moje topení nefunguje.