Jak propláchnout topné jádro? 3 snadné způsoby!

Zajímá vás, jak propláchnout topné jádro? Postupujte podle kroků pro připojení zdroje tlaku, vypusťte chladicí kapalinu a nečistoty a připravte se na mytí jádra ohřívače. Ty je nutné dodržovat zejména v případě, že topení vozidla nefunguje tak, jak bylo zvyklé, nebo přestane fungovat celé.

Možná je to ucpáním topného jádra. Co se týče jádra ohřívače, je to stejné jako chladič, kdysi součástí chladicího systému. Horká chladicí kapalina, která prochází částmi motoru, prochází jádrem topení, zatímco vzduch proudí kolem něj, který pokračuje do kabiny vozidla.

Ucpání v jádře ohřívače brání chladicí kapalině a omezuje množství přenášeného tepla. Propláchnutím jádra ohřívače se odstraní ucpání; výměna topného jádra je však nezbytná, když nefunguje správně, protože se jedná pouze o přehled, takže čtěte dále!

Způsoby propláchnutí jádra ohřívače

Níže je praktický průvodce, který je třeba dodržovat při proplachování topného jádra.

#1. Připevnění zdroje tlaku

Vyhledejte jádro topení nejprve přes protipožární stěnu vozidla, kde jsou vstupní a výstupní trubky umístěny v přepážce, která odděluje motor od kabiny vozidla. Umístění se u jednotlivých vozidel liší; je pro vás obtížné najít hadice; přečtěte si servisní příručku pro konkrétní vozidlo. V tomto ohledu jsou zde dvě trysky, jedna v chladicí kapalině, která proudí dovnitř a která vytéká ven. Zkuste hledat trysky, když budete sledovat hadice chladicí kapaliny v chladicím systému.

Dále je třeba zvážit odpojení hadic ohřívače pomocí hadic chladicí kapaliny připojených k hadicovým svorkám, ale nejprve je uvolněte pomocí klíče nebo šroubováku. Při nalévání vody a chladicí kapaliny nechte odpojit hadice topení, takže nádobu umístěte přímo pod hadice auta. Hadicová spona poškozená v důsledku uvolnění vyžaduje zakoupení náhradních svorek v nejbližším obchodě s autodíly. Dávejte pozor, abyste se vyhnuli rozlití chladicí kapaliny, protože není vhodná pro životní prostředí.

Umístěte hadici směrem k nádobě a vytlačte vodu nebo vzduch do systému, abyste pomohli vyčistit zablokované jádro ohřívače. Voda, nečistoty a chladicí kapalina systému jsou vytlačeny z přívodní hadice. Umístěte hadici tak, aby se věci sypaly do nádoby.

Poté protáhněte vodní hadici nebo vzduchové potrubí výstupní hadicí, která používá vzduchové potrubí pro vzduchový kompresor. Pokud to není možné, použijte vzduchovou hadici při vytlačování zbytku špíny a chladicí kapaliny v jádru ohřívače. K tomuto účelu použijte zahradní hadici a hadici nebo vzduchové vedení vložte do výstupní hadice topného tělesa. Při proplachování systému použijte vodu na hadici; stlačený vzduch se však při prolomení ucpání pohybuje obtížněji.

Utěsněte vedení, kde se vzduchové vedení nebo hadice připojují k výstupu hadice. Zabalte oblast pomocí silikonové spojky nebo lepicí pásky, čímž vytvoříte těsnění. Tlak uniká zpět z hadice kvůli silnému ucpání potrubí, ale nepronikne ucpáním. Vynikající těsnění v hadici tlačí vodu nebo vzduch do systému a tlačí tlak přes ucpání.

#2. Vypuštění chladicí kapaliny a nečistot

Zapněte vzduchový kompresor nebo hadici, abyste utěsnili hadici nebo vzduchové potrubí, včetně výstupu hadice, a otočte vodu nebo vzduch. Povolte tlak, který se vytváří v systému a odstraňuje ucpání. Nečistoty a chladicí kapalina odtékají ze vstupu ohřívače a skrz nádobu pod vozidlem. Nechte vzduchové vedení nebo hadici několik minut běžet, aby se zajistilo natlakování systému.

Poté nechte špínu a chladicí kapalinu vytéct a vypněte vodní hadici nebo vzduchové vedení, aby kapaliny mohly vytéct, aby se úplně vyprázdnila nádoba pod vozidlem. Při použití hadice se ujistěte, že nádoba nepřeteče. Systém pokračuje ve vypouštění několik minut po vypnutí přívodu vody nebo vzduchu.

Při odstraňování ucpání proveďte stejný postup s hadicí na vodu, která přepíná některé hadice. Naplňte systém vodou a vypusťte jej, abyste co nejlépe odstranili mizernou chladicí kapalinu. Nalijte svou nádobu do uzavíratelné nádoby a oddělte nádobu mezi těmito splachovacími vrstvami, aby nedošlo k přetečení. Poté jednou nebo dvakrát propláchněte topné jádro, než budete pokračovat. Znovu připojte výstupní a vstupní hadici a vložte je zpět do trysek. Zajistěte je pomocí hadicových svorek, které systém nejlépe utěsní a znovu jej naplňte.

Bezpečně upevněte jeho hadicové spony, jinak tlak vody tlačí hadice, aby se uvolnily. Před opětovnou instalací punčoch vyměňte všechny rezavé nebo poškozené hadicové spony; dosáhnou jediné trysky. Stejně tak je snazší určit, do čeho jde. Doplňte jeho chladicí systém, když otevřete víčko chladiče, abyste doplnili chladicí systém. Nalijte směs chladicí kapaliny a vody v poměru 50/50 a použijte chladicí kapalinu vhodnou pro vozidlo. Naplňte ji a našroubujte uzávěr na své místo. Možná vás také bude zajímat informace o příznacích ucpaného jádra ohřívače.

#3. Propláchnutí topného jádra

Jak tedy propláchnout topné jádro? Zaparkujte prosím své auto na zemi a nikdy jej nezvedejte na šikmé ploše. Při vystředění pod zvedákem hledejte rovnou nebo pevnou texturu, která podepírá přední část vozidla. Beton a asfalt jsou vždy vhodné povrchy na místě, kde zvedáte auto. Vyhněte se zvedání auta na hlíně, štěrku a trávě. Po úplném vychladnutí motoru zapněte. Zvedněte auto a zasuňte nůžky nebo vozík pod vozidlo.

Zvednutím spusťte zvedák nebo rukojeť vozíku a otočte, abyste zvedli auto. Nakonec umístěte nádobu pod vůz a zachyťte nějaké vypuštěné kapaliny. Vypláchněte špínu a chladicí kapalinu z ohřívače a části chladicího systému. Přečtěte si servisní příručku a zjistěte kapacitu chladicí kapaliny a vyberte nádobu, která neteče.

It’s A Wrap!

Nyní se naučíte, jak propláchnout jádro ohřívače pomocí tří uvedených podrobných kroků. Při provádění každého z kroků buďte velmi opatrní. Také topné jádro je podobné radiátoru, který byl kdysi součástí systému. Je také důležité přečíst si servisní příručku a dozvědět se více o kapacitě chladicí kapaliny. Můžete si také přečíst o tom, kolik vyměnit jádro ohřívače a jak obejít jádro ohřívače.