Jak otestovat ohřívač senzoru O2? 3 nejlepší způsoby!

Zajímali jste se někdy o to, jak otestovat o2 senzorový ohřívač? Začněte fyzickou analýzou kabelů, které spojují senzor O2 se zbytkem systému. Zkontrolujte, zda jsou vodiče správně vyvedeny z emisních částí a nejsou tedy přerušené. Poté nastartujte motor a nechte jej běžet 5 – 6 minut, dokud se nezahřeje.

Zapojte zpětnou sondu k signálnímu vedení lambda sondy. Při použití zpětné sondy buďte opatrní, protože silikonové spoje jsou obvykle křehké a rozbité. Nejprve připojte zpětnou sondu ke kladnému vedení od voltmetru. Po opětovném zapnutí vozu zkontrolujte hodnotu voltmetru.

Ujistěte se, že je vůz správně zahřátý, pokud hodnota přetrvává nad 0,8 voltu. Zatímco pokud je vozidlo zahřáté a hodnota snímače 02 se nezmění, snímač 02 nefunguje správně, a proto by měl být test zastaven. Pokračujte ve čtení a objevte více.

Co je senzor O2?

Obvykle je na každém moderním automobilu a většině vozidel vyrobených po roce 1990 připevněn jeden kyslíkový senzor. Jeho účelem je pomoci motoru udržovat specifický poměr atmosféry, který pomáhá vyvážit výkon, spotřebu paliva a znečišťující látky. Senzor O2 měří množství kyslíku. v emisích v poměru k množství ve vzduchu. Odesílá tato data do počítače motoru, který příslušně změní přívod vzduchu/paliva. Přečtěte si více o tom, co je senzor o2.

Způsoby testování ohřívače senzoru O2

Senzory kyslíku lze testovat různými způsoby, které by bylo možné provádět bez speciálního vybavení. Nejúčinnější testování se provádí na snímači namontovaném na takové řídicí jednotce motoru za typických různých provozních podmínek, zatímco specifické testy lze provádět mimo vozidlo. Následující nástroje mohou testovat senzory kyslíku a pomohou vám naučit se testovat ohřívač senzoru o2.

#1. Test multimetrem

Nejpovrchnějším testováním pomocí multimetru je kontrola, zda nejsou poškozeny topné spirály na kyslíkovém senzoru. Nastavte multimetr na odpor, abyste mohli prozkoumat zdroj tepla lambda sondy. Připojte testovací vedení ke konektorům nebo kabelům na napájecích a zemnících konektorech ohřívače. Podle údajů multimetru je odpor mnoha těchto ohřívačů mezi 10 – 20 ohmy.

Ujistěte se, že ventilační otvor na motoru je fantastický. Jistě, topení by se nezapnulo, pokud by bylo zahřáté emisní potrubí motoru. Zapněte multimetr a vyberte možnost ‚DC napětí‘. Nastavte vodiče na kabely nebo přípojky ohřívače. Back-sondy se zdají být v této situaci nejúčinnějším nástrojem.

Pokud nemáte přístup k zadním sondám, může být nejjednodušším způsobem připojení multimetru k přenosovým linkám vyjmutí lambda sondy z kabelů a připojení multimetru ke konektoru. Podívejte se do příručky pro opravy motoru a zjistěte, kolik toho tam můžete a mohli udělat. Nastartovat motor. Pomocí multimetru zkontrolujte celkové napětí; mělo by to být kolem 13 a 15 voltů.

#2. Otestujte pomocí klešťového měřiče

Klešťové měřiče jednoduše výrazně urychlí a usnadní testování lambda sondy. Vše, co musíte udělat, je dokončit následující věci. Ujistěte se, že výfukové potrubí na motoru je chladné, zapněte klešťový měřič a nastavte jej na stejnosměrný proud.“ Připojte napájecí vodiče o2 ohřívače pomocí svorky. Ujistěte se, že ruce nebo nástroj nespočívají na motoru nebo výfuku, a nastartujte motor. Sledujte aktuální hodnotu mezi 0,26 a 2,0 ampéry. Ve srovnání s tradičním multimetrem má tento klešťový měřič následující výhody: je rychlejší, komplexnější a mnohem méně rušivý, protože nebrání správné funkci motoru.

#3. Test osciloskopem

Osciloskopy jsou užitečné nástroje, které poskytují mnohem více informací než multimetry a jejich použití s ​​o2 může být náročné. Protože automobily nemusí mít na dvoře nebo v dílně uzemnění se síťovým napájením, je obvykle lepší použít osciloskop s dobíjecími bateriemi a osciloskop s oddělenými porty. Jakékoli vozidlo, které „vznáší“ nahoru nebo dolů napětí napájecího zdroje osciloskopu, může uvolnit velký proud při vysokém napětí a zničit obvody vozidla nebo osciloskop. Při použití osciloskopu k testování o2 je dalším úkolem připojení osciloskopu k obvodu(ům) senzoru o2, čehož lze nejlépe dosáhnout pomocí zadních sond.

Chcete-li použít osciloskop na senzoru o2, musíte provést následující. Ujistěte se, že svorky osciloskopu jsou správně odděleny od elektrické sítě v přístřešku pro auto nebo v dílně. Připojte sondu osciloskopu k buněčným liniím senzoru o2. Ujistěte se, že kabely nezasahují do mechanických částí motoru.

Zatímco motor běží, sledujte v průběhu času hodnoty snímače o2. Zatímco se motor zahřívá, výstupy senzoru o2 by měly být nižší a poté by se měly vyšplhat na celkový průměr odpovídající „normální“ kombinaci. Výstupy snímačů z předkatalyzátoru se obvykle musí rychle měnit mezi „plným“ a „tenkým“. Celkové výsledky postkatalytických konvertorů by měly být mnohem konzistentnější a měly by se pohybovat na úrovni „vyvažování“. Vypněte napájení. Před nastartováním čekám, až motor úplně vychladne. Odpojte jehly osciloskopu od osciloskopu.

Je to obal!

Jsme rádi, že jste se naučili testovat o2 senzorový ohřívač. Výše uvedené způsoby jsou nejlepší pro testování senzoru o2, ale k důkladnému otestování senzoru si musíte přečíst postup. Dekuji přátelé. Za pobyt s námi.

Kliknutím na tyto odkazy si můžete přečíst související články; vědět, jak zajistit rychlejší zahřátí topení do auta a co způsobuje, že topení do auta fouká studený vzduch.