Proč vaše auto topení funguje pouze za jízdy? Na vině jsou následující problémy: nízká hladina chladicí kapaliny, nefunkční termostat, vzduch v systému, vadný ventil topení, zablokované jádro topení a netěsnost chladiče.
Kterýkoli z těchto důvodů může způsobit, že zastavíte auto uprostřed chladného dne. Cílem je zůstat v teple, když zjistíte příčinu toho, že vaše topení nefunguje při jízdě.
Ohřívač auta fungující při jízdě je stále nepohodlný a nepohodlný. Může se stát velmi nebezpečným v závislosti na tom, jak chladné může být počasí. Naučte se základy fungování topného systému vozidla. Tímto způsobem zjistíte, co přesně to způsobuje. Přečtěte si tedy podrobnější vysvětlení tohoto problému.
Důvody, proč vyhřívání auta funguje při řízení
Níže jsou uvedeny úplné důvody, proč autotop funguje při jízdě.
#1. Špatně fungující termostat
Termostat systému, který selže a zůstane otevřený, způsobí, že při zastavení auta nefunguje topení. Úkolem termostatu je prosít chladicí kapalinu chladiče. Pokud se zasekne v otevřeném stavu, nebude dělat svou práci správně. Porucha přináší problémy se zařízením. Opravte zaseknutý a dostupný termostat, který je třeba brzy vyměnit. Nejprve zajistěte vychladnutí vozu a najděte termostat v základu chladiče. Při odpojování umístěte kbelík pod hadici chladiče. Vyměňte poškozený termostat za nový. Poté hadici opět umístěte na a nad chladicí kapalinu podle potřeby. Zajistěte, aby byl uvnitř systému vzduch, protože to může přinášet problémy.
#2. Vadný ventil ohřívače
Vadný ventil topení je další příčinou toho, že topení auta funguje pouze za jízdy. Funguje to tak, že chladicí kapalina proniká do topného jádra spíše než do radiátoru. Diagnostikujte problém, když necháte auto běžet asi deset minut, když je topení zapnuté. Hledejte ventil topení vedle firewallu v zadní části motoru. Přibližte se k hadicím na kterékoli straně ventilu. Horký motor a jeho boční hadice a vynikající hadice znamenají vadný ventil topení. Po zjištění vakua a kabelu opravte ventil topení. Zjistěte, jak ho ovládat, a otestujte jeho topný ventil. Nastavte ventil ohřívače ručně pomocí elektronické nebo vakuové metody.
#3. Nízká chladicí kapalina
Chladicí kapalina reguluje teplotu motoru a proudění horkého vzduchu při vstupu do kabiny. Motor se při práci hodně zahřívá; chladicí kapalina shromažďuje teplo vznikající při transportu do chladiče vozidla, aby jej zcela ochladilo. Nízká hladina chladicí kapaliny a zapnuté topení vedly k tomu, že jste si všimli, že topení auta za jízdy funguje. Správné fungování chladicího systému je zásadní pro mnoho součástí ve vozidle. Teplo se při nečinnosti vozidla nevyskytuje, což je známkou toho, že se něco trápí. Zkontrolujte tedy možný problém s hladinou chladicí kapaliny.
Buďte opatrní a neotevírejte tlakové chlazení a nezpůsobte zranění. Podívejte se do návodu, jak budete kontrolovat hladiny chladicí kapaliny. Ještě lépe, najměte si profesionála, který plán zkontroluje za vás. Stále existuje více důvodů, proč jsou hladiny chladicí kapaliny nízké, jako jsou netěsnosti a pravidelná údržba systému.
#4. Zablokováno topné jádro
Vyhledejte prosím jádro ohřívače na zadní straně palubní desky s nějakými problémy, protože je malé. Malé otvory jsou přiměřeně blokovány starou chladicí kapalinou, malými nečistotami a nečistotami. Otestujte topné jádro tak, že jej necháte deset minut nečinně při zapnutém topení. Pečlivě otestujte hadice na přepážce v zadní části motoru. Pokud se dostatečně nezahřejí, můžete zaznamenat určité zablokování. Správná věc je odblokovat topné jádro po odstranění zaseknutí. Použijte nějaký proplachovací prostředek, který je speciálně vyrobeným čističem. Bezpečně vstupuje do chladicího systému, aby odstranil ucpání.
#5. Netěsnost chladiče
Netěsnost v chladiči způsobuje ztrátu chladicí kapaliny v autě, protože to způsobuje problémy s topením, jako jsou nepříznivé účinky a blokování vzduchu, které je často spojeno s nízkou chladicí kapalinou. Najděte únik a hledejte únik chladicí kapaliny v chladiči, protože zde vidíte připojení hadic. Opravte problém v závislosti na původu úniku. Získejte nějakou náhradu nebo si najměte mechanika, aby viděl poškození nebo opravil zdroj problému s chladičem. Ale jednoduchá oprava bude stačit, pokud problém pochází z konce hadice. Utáhněte svorku, když držíte hadici, abyste problém vyřešili. Možná si také budete chtít přečíst o topení do auta, které nefouká horký vzduch.
It’s A Wrap!
Nyní se dozvíte důvody, proč autotop funguje pouze za jízdy. A existuje mnoho možných důvodů, proč k tomu vůbec dochází. Důležité je, abyste nejprve zastavili auto a věděli, jaké příčiny: únik chladiče, zablokované jádro topení, vadný ventil topení a nefunkční termostat je skutečnou příčinou problému. Pokud nemůžete problém vyřešit, najměte si odborníka na údržbu, aby vám pomohl. Možná si budete chtít přečíst související články; vědět, proč moje auto topení nefunguje a jak to udělat, aby se topení zahřálo rychleji.