Auto chrlí auto, když je zapnutá klimatizace? 5 úžasných důvodů!

Ptáte se, proč vám auto chrlí, když je zapnutá klimatizace? Existuje mnoho důvodů, proč tento problém procházíte. Automobilové klimatizace mají tendenci se častěji rozbíjet, protože jsou menší než tradiční AC systém. Může to být málo chladiva, mizerný pás, vadný kompresor střídavého proudu a mnoho dalších. Pokud procházíte tímto problémem, pomůže vám tento článek. Proč tedy auto chrlí, když je zapnutá klimatizace?

Důvod rozprašování v automobilové klimatizaci, když je zapnutá

Nejprve si uvědomte, že tento problém není omezen na jeden systém – je výsledkem několika faktorů. Nejprve napíná motor, když zapnete klimatizaci (motor ovládá kompresor). To vytváří tlak v systému, což umožňuje přeměnu nízkotlakého plynného chladiva na vysokotlakou kapalinu a využití ve vašem chladicím systému).

Před identifikací problému musíte nejprve pochopit, co se děje ve vašem AC nebo jak to funguje. Shromáždili jsme informace o tom, proč vaše auto chrlí, když je klimatizace zapnutá? Než tedy zavoláte svému mechanikovi, přečtěte si prosím tento článek „Auto chrlí auto, když je zapnutá klimatizace“. A tady jsou:

Důvod č. 1. Vadný ventil IAC

Modul PCM (řídicí systém napájecího systému) používá k řízení volnoběžných otáček ventil pro řízení volnoběhu (IAC). IAC v zásadě umožňuje vyfukování určitého množství vzduchu z škrticí klapky. Během studeného startu motoru vylepšuje směs vzduchu a paliva další vzduch. Pomáhá také zvýšit otáčky motoru, když jsou na motor kladeny další požadavky, například zapnutí klimatizace nebo odmrazovacího systému.

Mezi nejtypičtější problémy IAC patří usazeniny uhlíku kolem ventilu IAC, škrticí klapky a selhání motoru IAC.

Můžete provést základní test motoru IAC a vyhledat uhlíkové usazeniny v obtokovém portu škrticí klapky a ventilu IAC. Můžete navštívit tento článek o automatické opravě problémů s elektrickým chlazením a sloužit jako vodítko.

Důvod č. 2. Špinavé tělo škrticí klapky

Pokud je vaše auto nestabilní na volnoběh, může to být způsobeno znečištěným tělem škrticí klapky. Těleso škrticí klapky reguluje množství vzduchu odebíraného motorem. Když se zašpiní, motor nepracuje normálně. V provozu na střídavý proud může špinavé těleso škrticí klapky ovlivnit volnoběžné otáčky. A ovládání škrticí klapky tak, aby během volnoběhu zůstala zavřená, protože počítač reguluje průtok vzduchu škrticí klapkou.

Na druhou stranu, pokud jsou škrticí klapka a clona znečištěné, nastanou problémy při zapnutí klimatizace, což má za následek nedostatečné proudění vzduchu. Čištění těla škrticí klapky může zlepšit výkon vozidla a jízdní vlastnosti.

Toto je řešení pro všechny lidi, kteří trpí nestabilním provozem motoru, nebezpečným provozem vozidla a sníženým výkonem. Nové auto je přitom stále nové. Když je motor vypnutý, horké výfukové plyny a nespálený benzín budou plavat k horní části motoru.

Důvod č. 3. Komplikace s ventilátorem chlazení a kondenzátoru

Nesprávně fungující chladicí ventilátor nebo kondenzátor může způsobit nárůst vysokého tlaku a nestabilní volnoběžné otáčky. Pokud je rychlost vašeho ventilátoru chlazení nebo kondenzátoru proměnná, ujistěte se, že funguje normálně. Základní testy vám navíc mohou pomoci v případě potřeby spustit rychlou kontrolu obvodu. Můžete také vyřešit některé zásadní problémy s ventilátorem chlazení. Chcete -li získat tuto příručku, navštivte tento článek.

Důvod č. 4. Problémy s distributorem a zapalováním

Pokud máte staré auto od prodejce, zkontrolujte kryt a rotor. Střed a vnější konce víka se zhorší, budou zakryty usazeninami uhlíku a nakonec budou zapáleny. Tím se zabrání vytváření intenzivních jisker na špičce zapalovací svíčky. Důkladně zkontrolujte kryt a koncovky sběrného potrubí, zda neobsahují stopy uhlíku a praskliny.

Pošle napětí na zem pomocí uhlíkových stop. Stopy uhlíku na černém krytu dávkovače mohou vyžadovat intenzivní světlo. Pečlivě zkontrolujte víko.

Konec rotoru koncovky rotoru 200 ~ 6000 V, pokud dojde k malému usazování uhlíku a opotřebení, je obtížné emitovat intenzivní jiskry. Zkontrolujte špičku rotoru, zda není popálená, poškozená a zda nemá mezery. Poté vyměňte konec podle potřeby. Zkontrolujte zapalovací svíčku a kabel zapalovací svíčky. Zkontrolujte plán opravy rotoru, zapalovací svíčky a zapalovací svíčky doporučený výrobcem vašeho vozidla. V případě potřeby nahlédněte do příručky majitele nebo do příručky k údržbě vozidla.

Důvod č. 5. Upravte volnoběh

Pokud jste nenašli zdroj problému, bude pravděpodobně nutné upravit volnoběh. Volnoběžné otáčky můžete změnit u starých vozidel vybavených karburátorem. Ve skutečnosti mnoho karburátorů provádí tento postup pravidelně. Upravte šroub volnoběhu a zkontrolujte elektromagnetický ventil volnoběhu, v závislosti na vašem modelu. Poté postupujte podle kroků uvedených v příručce k údržbě vozidla.

Modul řízení pohonných jednotek moderních automobilů (PCM) používá vstupní senzory k nastavení volnoběžných otáček v závislosti na proudění vzduchu, poloze škrticí klapky a teplotě. Některé verze mohou poskytovat ruční úpravy.

Zkontrolujte nálepky v motorovém prostoru nebo svůj návod k obsluze. Můžete zkontrolovat senzory, na které se PCM spoléhá při nastavování volnoběžných otáček. Mezi příklady patří snímače polohy škrticí klapky (TPS), snímače hmotnostního průtoku vzduchu (MAF) a také snímače teploty chladicí kapaliny motoru (ECT). Senzory nebo akční členy pracující na periferii vašeho pracovního systému nemusí způsobovat problémy při volnoběhu před zapnutím klimatizace. Může také selhat rozsvícení kontrolního světelného signálu motoru.

Závěrečné myšlenky

To odpovídá na otázku, proč vám auto chrlí, když je zapnutá klimatizace? Nezapomeňte zkontrolovat každou část svého auta a pokud si stále nejste jisti, obraťte se na automechanika, který vám pomůže váš problém vyřešit. Chcete si přečíst více? Přemýšleli jste někdy nad tím, proč klimatizace funguje, jen když se auto pohybuje? Pokud ano, můžete si to také ověřit. Přesto děkuji!